۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۱۸۴۶۸
شامگاه گذشته؛

نشست علمی مقتل شناسی ویژه مبلغان و مداحان اهوازی برگزار شد

نشست علمی مقتل شناسی ویژه مبلغان و مداحان اهوازی برگزار شد
نشست علمی مقتل شناسی ویژه مبلغان و مداحان اهوازی با حضور علاقه‌مندان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست علمی قتیل العبرات فی کامل الزیارات، شامگاه گذشته با حضور تعدادی از مبلغان و مداحان در عصمتیه اهواز برگزار شد.

این نشست با هدف کیفیت افزایی سطح مرثیه‌های اهل بیت (ع) و سیدالشهدا و مهارت افزایی در اصل انتخاب روضه‌های مناسب و دقت نقلی و تاریخی زیرنظر حجت الاسلام شحیطاط با نگاه تخصصی و علمی به متون روایی مقاتل سیدالشهدا به مدت ۳ ساعت به طول انجامید.

حجت الاسلام شحیطاط در این نشست بر ضرورت مخاطب شناسی در سخنرانی‌های محرم تأکید کرد و گفت: هر شهید کربلا، خصایص و ویژگی‌های خاصی دارد که باید در مجالس روضه خوانی مورد توجه  قرار بگیرند و به واقع هر مجلس روضه خوانی، خاصیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه در مجالس روضه خوانی باید بر سیدالشهدا گریست، عنوان داشت: امام حسین(ع) در برابر درخواست یاران و نزدیکان برای حضور در میدان نبرد به هر بهانه ای تعلل می کرد تا از رفتن شان منصرف کند اما در برابر درخواست فرزند ارشدشان علی اکبر(ع) مقاومت نکردند و سریع اجازه حضور در میدان نبرد را داد.
 
مدرس دوره مقتل شناسی کاربردی گفت: نخستین کسی که از اهل بیت (ع) به میدان نبرد عازم شد، علی اکبر (ع) بود و به واقع سیدالشهدا، آقازاده خود را بیش از دیگران به میدان نبرد فرستاد.

حجت الاسلام شحیطاط در پایان ضمن نظرسنجی از حاضران جهت ادامه چنین نشست‌هایی به وجه تشابه رویداد‌های صورت گرفته پس از شهادت امام حسین (ع) و حضرت یحیی (ع) در مقاتل از جمله گریستن آسمان‌ها و زمین به مدت ۴۰ روز و ولد الزنا بودن قاتلان هر دو است. /۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات