۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۱۸۴۶۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امربه‌معروف از اصلی‌ترین مسؤولیت‌های اجتماعی است

امربه‌معروف از اصلی‌ترین مسؤولیت‌های اجتماعی است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر از اصلی‌ترین مسؤولیت‌ها و تکالیف اجتماعی اهل بصیرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی با گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم و هفته امربه‌معروف و نهی از منکر، بر کار جمعی و فعالیت با تشریک مساعی در این زمینه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه کار جمعی برکاتی دارد که کار فردی ندارد، اضافه کرد: خداوند هم در قرآن فرموده «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا» و تأکید کرده همگی به ریسمان خدا یعنی قرآن و اسلام و هرگونه وسیله وحدت چنگ زنید و پراکنده نشوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اعتصام به حبل الله بسیار مهم است؛ اما قرآن چگونه حرکت کردن را هم بیان کرده و فرموده به‌صورت جمعی حرکت کنید؛ یعنی با هم به حبل الله اعتصام کنید.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مطلوب اتحاد و با هم بودن است، اظهار کرد: در این آیه هم تشکل و هم تفرق برداشت می‌شود که تشکل مطلوب و تفرق مذموم است.

وی ادامه داد: کار جمعی از کار فردی برکات بیشتر و نتایج مطلوب‌تری دارد، وقتی چند نفر با هم رایزنی می‌کنند عملکرد مانند درخت پیوندی می‌شود که میوه مطلوب‌تر و مشتری‌پسندتری به بار می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به رسالت اجتماعی درزمینهٔٔ احیا و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر از اصلی‌ترین مسئولیت‌ها و تکالیف اجتماعی اهل بصیرت است.

وی با اشاره به اندیشه‌های شهید مطهری درزمینهٔ این دو فریضه مهم، افزود: استاد مطهری به استناد قرآن کریم، اصلی‌ترین مسؤولیت‌ها و تکالیف اجتماعی اهل بصیرت را سه اصل معرفی می‌کند؛ اصل اقامه نماز، اصل زکات و اصل امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شهید مطهری در این خصوص می‌فرماید: آیه‌ای از قرآن روشن می‌کند پیروان مکتب انبیاء آن روزی که قدرتشان در زمین مستقر شود، چگونه عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: خداوند در سوره حج می‌فرماید: «الَّذِینَ إِنْ مَکنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ» و تأکید می‌کند آنان که چون قدرت آن‌ها را در زمین مستقر سازیم، نماز را که مظهر و آیینه پیوند آن‌ها با خداست به پا می‌دارند و زکات را که مظهر و سمبل و وسیله کمک به خلق خداست ادا می‌کنند و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌کنند یعنی در اشاعه خوبی‌ها و ازاله بدی‌ها کوشش می‌کنند و خودشان را متعهد می‌دانند که خوبی‌ها را ترویج کنند و با بدی‌ها و زشتی‌ها مبارزه کنند./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
هادی رحیمی
ارسال نظرات