۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۱۸۴۷۸
مدیرکل اوقاف لرستان مطرح کرد؛

اهمیت حضور روحانیت برای ترویج ارزش ها بین مردم

اهمیت حضور روحانیت برای ترویج ارزش ها بین مردم
مدیرکل اوقاف لرستان به اهمیت حضور مستمر روحانیت بین مردم تأکید کرد و گفت: حضور روحانیت در ارتقای اخلاق و معنویت جامعه و آگاه سازی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف لرستان، صبح امروز در کارگاه آموزشی توجیهی ائمه جماعات و مبلغان امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: روحانیت نقش بسزایی در بصیرت بخشی و ترویج ارزش ها بین مردم دارد.

وی با تأکید بر ضرورت حضور مستمر روحانیت بین مردم به ویژه نسل جوان افزود: روحانیت و مبلغ باید از فرصت های تبلیغی نهایت استفاده را در راستای ارتقای اخلاق و معنویت و مقابله با ناهنجاری ها بهره مند شود.

مدیرکل اوقاف لرستان تصریح کرد: یک مبلغ برای اثر گذاری در امر تبلیغ بایستی وقت و زمان بیشتری برای ارتباط با جوانان صرف کند تا بتواند جوانان را جذب برنامه های فرهنگی مفید نماید.

وی در ادامه با اشاره به وجود سختی ها و مشکلات در امر تبلیغ عنوان داشت: این سختی ها و مشکلات با توکل بر خدا مرتفع و پاداش آن نزد خدای متعال محفوظ خواهد بود و آثار برکاتی نیز خواهد داشت.

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: در ایام محرم مبلغان با پاسخگویی به سؤالات و شبهات نسل جوان باید در زمینه مقابله و جلوگیری از گسترش خرافات ایفای نقش کنند و در مراسم عزاداری محرم گفتمان محوری را فراموش نکنند.

وی در ادامه به مردمی بودن مساجد اشاره و عنوان کرد: از گذشته تاکنون مردم در ساخت و ساز مساجد و سایر امورات دیگر قدم برداشته اند و مساجد باید مردمی باشند و امورات آن نیز توسط مردم انجام شود.

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان اینکه در عرصه تبلیغ مبلغان یکی از محورهای تبلیغی خود را ترویج و تبیین فرهنگ وقف قرار دهند، اذعان داشت: نهادینه سازی فرهنگ وقف امری ضروری برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی و دیگر زمینه ها است.

حجت الاسلام طباطبایی بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف درآمد زا تأکید و بیان کرد: کسانی که زمینی برای مسجد وقف می کنند اگر با کمک اهالی و خیرین بتوانند وقف های درآمدزا نیز برای مسجد ایجاد کنند، در هزینه های مسجد مشکلی به وجود نخواهد آمد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات