۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۱۸۴۷۹
امام جمعه نجف:

اسرائیل از مردم علوی و حسینی عراق می ترسد

اسرائیل از مردم علوی و حسینی عراق می ترسد
امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی از مردم علوی و حسینی عراق می ترسد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمه کبری برگزاری شد، با اشاره به اقدامات مختلف اسرائیل علیه بسیج مردمی عراق طی روزهای اخیر، گفت: تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه بسیج مردمی بدون پاسخ قوی باقی نمی ماند.

وی افزود: اسرائیل درپی کشاندن منطقه به سمت جنگ است زیرا این رژیم خواستار ثبات در منطقه نیست و از مردم علوی و حسینی عراق به شدت می ترسد.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: با وجود این که برخی از کشورهای عربی از اسرائیل برای تجاوز به عراق، لبنان و یمن حمایت کردند، اما نیروهای عراقی در برابر این رژیم دست بسته نیست.

وی اظهارات وزیر خارجه بحرین مبنی بر این که اسرائیل حق دارد به بهانه دفاع از خود، مواضع بسیج مردمی را هدف قرار دهد، را محکوم کرد.

حجت الاسلام قبانچی عنوان کرد: با وجود این که به نظر ما اسرائیل، غاصب است، اما نیروهای ما به آن حمله نکردند ولی در نقطه مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی به تحریک موضع کرده است.

وی با بیان این که رژیم اشغالگر صهیونیستی نمی تواند در برابر عراق قد علم کند و به زودی شکست خواهد خورد، ادامه داد: دفاع از عراق و حمایت از اراضی این کشور حق ملت عراق محسوب می شود.

گفتنی است که طی یک ماه اخیر حملات موشکی و پهپادی علیه چهار پایگاه مختلف نیروهای الحشد الشعبی در عراق صورت گرفته است؛ این حملات با انفجار انبار راکتی آمرلی در استان صلاح‌الدین آغاز شد.

«ابو مهدی المهندس» نایب رییس سازمان الحشد الشعبی در بیانیه‌ای دولت آمریکا را مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های نظامی عراق دانست و اعلام کرد که «آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند.»

احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف الفتح در پارلمان عراق تصریح کرد، تحقیقات انجام شده از سوی دولت عراق به «شواهد قطعی» دال بر دست داشتن اسرائیل در برخی انفجارها علیه تعدادی از پایگاه‌های الحشد الشعبی دست یافته است.

الاسدی گفت: نتیجه برخی تحقیقات دولتی این است که عامل برخی از این اقدامات، قطعا و یقینا همان اسرائیل است. دولت بر آماده کردن دلایل و اسناد کافی جهت ارائه شکوائیه به شورای امنیت متمرکز است. ما هرگز علیه عامل ناشناس شکایت نمی‌کنیم.

ارسال نظرات