۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۱۸۵۰۲
امام جمعه اهواز:

دوری از دنیاطلبی، عبرت عاشورایی است

دوری از دنیاطلبی، عبرت عاشورایی است
امام جمعه اهواز با بیان اینکه عاشورا یکی از مهمترین عبرت‌ها است، گفت: یکی از علل اصلی وقوع حادثه عاشورا دنیاطلبی و منفعت‌طلبی صحابه رسول خدا (ص) است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، شامگاه گذشته در جمع گروه‌های حلقات شجره طیبه صالحین مسجد جواد الائمه (ع) اهواز، با اشاره به اینکه یکی از علل اصلی وقوع حادثه عاشورا دنیاطلبی و منفعت‌طلبی صحابه رسول خدا (ص) است، اظهار داشت: یک امت و گروه به ملاحظه گرایش‌های مادی و دنیاگرایانه، دست به هر کاری می‌زند و جنایتی را علیه امام زمان خود انجام می‌دهد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه عاشورا یکی از مهمترین عبرت‌ها است، عنوان داشت: حرکت در مسیر اهل بیت (ع) و رسول خدا (ص) از مهمترن عبرت‌های عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه در استفاده از بهترین مظاهر دنیوی منعی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آموزه‌های دینی می‌گوید که محبت مظاهر دنیوی نباید در دل انسان ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: دنیا مظاهری دارد و استفاده از بهترین‌ها منعی ندارد، اما اصرار خدا و اهل بیت (ع) براین است که محبت این مظاهر در دل انسان ایجاد نشود؛ ادای نماز در اول وقت و جهاد فی سبیل الله با دست کشیدن از همه کار‌ها به معنای خروج مظاهر دنیوی از دل‌ها است.

 همچنین حجت الاسلام امین ذوالفقاری، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان رزمندگان جبهه فرهنگی هستند، گفت: دشمن معنویت و اخلاق را برای تضعیف ایمان نوجوانان و جوانان هدف قرار داده است.

لازم به ذکر است، در حاشیه مراسم شب گذشته، فاز نخست حسینیه شهدا مجتمع فرهنگی تربیتی مسجد جواد الائمه اهواز (ع) افتتاح شد./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات