۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۶۱۸۵۴۶
مدیر کل اوقاف قم خبر داد؛

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه های محرم و صفر

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه های محرم و صفر
حجت الاسلام اسکندری بیان اینکه برگزاری مجالس عزاداری را در ارتقای سطح فکری، فرهنگی و دینی مردم موثر است، از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم به تشریح برنامه های اراده کل اوقاف در ماه محرم و صفر در جوار امامزادگان استان قم پرداخت و گفت: طرح بصیرت عاشورایی با برگزاری برنامه های مختلف استانی و کشوری برای ماه محرم و صفر برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام اسکندری از حمایت مالی اداره اوقاف از هیئات مذهبی خبر داد و افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی طرح کشوری شمیم حسینی برای حمایت مالی از هیئات مذهبی اجرایی خواهد شد.

مدیر کل اداره اوقاف استان قم بر ضرورت حفظ سنت خطابه و روضه خوانی در اماکن تاریخی استان قم تاکید کرد و ابراز داشت: مجالس عزاداری و روضه خوانی در بازار قم و دیگر مراکز تجاری استان توسط بازاریان در طول ماه محرم و صفر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری از برگزاری مجالس سخنرانی و مداحی و خیمه های معرفت در 40 بقعه استان قم خبر داد و اظهار داشت: برنامه خیمه های معرفت شامل غرفه های مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، کودک و نوجوان، عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ وقف خواهد بود.

مدیر کل اداره اوقاف استان قم با بیان اینکه طرح لبیک یا حسین با حضور هیئات و دسته جات عزداری در شب اول ماه محرم در آستان امامزاده شاه سید علی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: طبق روال سال های گذشته برنامه شیرخوارگان حسینی در روز جمعه 15 شهریور در امامزاده ابرهیم برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش رهروان حسینی ویژه بانوان 12 محرم در جوار امامزاده شاه سید علی و امام موسی مبرقع برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری به برپایی موکب اداره اوقاف در شهر سامرا در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: موکب هایی برای رفع نیازمندی های مسافران اربعین در شهر قم پیش بینی شده است.

وی برگزاری مجالس عزادری را در ارتقای سطح فکری، فرهنگی و دینی مردم موثر دانست و خاطرنشان کرد: تاثیرپذیری جوانان در ماه محرم نسبت به معارف دینی بیشتر است.

مدیر کل اداره اوقاف استان قم با بیان اینکه دشمن در حال طراحی بدعت های جدید در عزاداری است، گفت: مبارزه با بدعت های عزاداری نیاز به یک تلاش مستمر و دائمی دارد.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف بدنبال ایجاد زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات اجتماعی در جوار امامزادگان است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته با همت اداره اوقاف 40 زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شده اند./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات