۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۶۱۸۵۷۱
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند گام سوم با قدرت برداشته خواهد شد

اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند گام سوم با قدرت برداشته خواهد شد
نانوا کناری با تأکید براین که اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکنند گام سوم با قدرت برداشته خواهد شد،گفت: مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه کاملاً صریح است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ولی الله نانواکناری، رییس مجمع نمایندگان استان مازندران امروز در نشستی خبری به طرح مذاکره با آمریکا اشاره کرد و با بیان این که هر گونه مذاکره‌ای باید در چارچوب برجام باشد، گفت: آمریکایی‌ها باید ضمن لغو همه تحریم‌ها باید از ملت ایران عذرخواهی کند.
 
وی با تأکید براین که مذاکره در شرایط تحریم هیچ معنایی ندارد، افزود: هر گونه مذاکره‌ای خارج از چارچوب برجام منتفی است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که ترامپ یکجانبه از برجام خارج شد و این آمریکا بود که برجام را نقض کرد، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در طول این سال‌ها همواره نسبت به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.
 
نانواکناری با اشاره به این که دوست و دشمن به خروج یکجانبه آمریکا از برجام اعتراض کردند، گفت: بعد خروج ترامپ از برجام، اروپا متعهد شد برجام را عملیاتی کند، اما در عمل اقدامی انجام نداد.
 
وی با تأکید براین که اگر اروپایی‌ها نسبت به تعهدات خود در برجام عمل نکنند گام سوم با قدرت برداشته خواهد شد، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه کاملاً صریح است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رژیم حقوقی دریای خزر اشاره کرد و با بیان این که سران کشور‌های حوزه دریای خزر همچنان در حال بررسی و چانه‌زنی بر سر مسائل مختلف هستند و هنوز به نتیجه‌ای در این خصوص دست نیافته اند، گفت: اما نگاه جمهوری اسلامی ایران این است که ۲۰ درصد از مالکیت دریای خزر سهم کشورمان باشد.
 
نانواکناری در ادامه سخنان خود افزود: محدودیت ورود کشتی‌های نظامی یکی از کشور‌های حاشیه دریای خزر و محدود شدن صید در برخی نقاط، تصمیماتی است که تاکنون در این نشست گرفته شده و به نتیجه رسیده است.
 
نماینده مردم فریدونکناردر بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتقال آب دریای خزر اشاره کرد و با بیان این که این طرح دو بار از سوی رییس جمهور مطرح و پنج میلیارد تومان نیز جهت مطالعه این طرح اختصاص داده شده است، گفت: همه نمایندگان شمال کشور بصورت کتبی و شفاهی انتقاد خود را در این خصوص به رییس جمهور اعلام کرده و به نظر من این مسأله منتفی است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات