۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۱۸۶۰۸
سخنران حرم مطهر رضوی:

امام حسین برای احیای دین آمده است

امام حسین برای احیای دین آمده است
حجت الاسلام سوری گفت: امام حسین(ع) برای عزاداری در دو ماه نیامده بلکه برای دین آمده است پس برویم دین را در زندگی خود احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سوری، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در جمع زئران و مجاوران حرم مطهر رضوی، ثمره دین و اسلام حقیقی در زندگی انسان ها را تبیین کرد.

وی گفت: دین و مجموعه دستورات دین برای گرفتاری، اجبار و خسته کردن ما نیامده است بلکه آمده است تا ما را پخته کند، آمار طلاق را کاهش دهد؛ زشت حرف زدن، بی عدالتی و تورم را از ما دور کند؛ دینی که عدالت را نیاورده و از احتکار و طلاق جلوگیری نکند، دین حقیقی نیست.

حجت الاسلام سوری با بیان این که اهل بیت(ع) آمده اند تا دین واقعی را به ما نشان دهند، اظهار کرد: اهل بیت(ع) آمده اند تا به ما روش دین داری را بیاموزند؛ امام حسین(ع) نماز می خواند، ابن ملجم و لشکر عمر سعد هم نماز می خواندند، اما بین این دو نماز فرق است، نمازی که در آن «تَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر» نباشد، نماز نیست.

کارشناس مذهبی ابراز کرد: اگر دین داشته باشید نباید طلاق و بد قولی باشد و در بازارهای شما احتکار نباشد، فرد دین دار با همسر و فرزند خود به خوبی برخورد کرده و در بازار منصف است.

وی افزود: اگر کسی با نماز و روزه نجات پیدا می کرد که باید شیطان نجات پیدا می کرد چون از همه بیشتر نماز می خواند اما رجیم شد و از درگاه خداوند رانده شد بنابراین کسی که نماز می خواند و دین دارد باید این نماز و دین در زندگی وی جلوه کند.

حجت الاسلام سوری با بیان این که امام حسین(ع) برای احیا دین آمده است، ابراز کرد: امام حسین(ع) برای عزاداری در دو ماه نیامده بلکه برای دین آمده است پس برویم دین را در زندگی خود احیا کنیم؛ گریه کردن هنر نیست، شیطان با گریه ما برای عبدالله(ع) مشکل ندارد بلکه با گریه ای که مشکل زندگی ما را اصلاح کند، مشکل دارد.

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: ائمه ما، ائمه لحظه های ما هستند و منحصر به زمان و مکان خاصی نیستند در همه لحظه ها و عرصه ها برای ما راهکار دارند؛ نباید فقط در منبرها قصه زندگی و تاریخ این اهل بیت بیان شود بلکه اهل بیت(ع) باید در سیاست، فرهنگ و خانه های ما باشند.

وی به حسین حقیقی و شاخصه های این امام بزرگوار اشاره و بیان داشت: حسینی که طلاق را از جامعه شما بیرون نکند، حسین اصلی نیست؛ حسینی که 120 شبکه به نام او بزنیم اما کاری به وهابیت و صهیونیسم نداشته باشد، حسین اصلی  نیست؛ حسین قلابی را شیطان برای ما می سازد پس عشق خود را جهت دار کنید و در مسیری که ائمه نشان داده اند زندگی خود را قرار دهید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات