۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۶۱۸۶۱۵
حجت الاسلام خاتمی:

ملت ایران از کربلا درس مقاومت گرفته است

ملت ایران از کربلا درس مقاومت گرفته است
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ملت ایران از کربلا درس‌های زیادی از جمله تحمل تحریم‌ها را گرفته است، گفت: اجازه نخواهیم داد عزت ما در برابر دشمن لگدمال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی خاتمی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه هنوز برخی به روش‌های مختلف مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند، گفت: برای مذاکره با آمریکا حرف اول و آخر را رهبر معظم انقلاب (ع) می‌زند.

وی افزود: رهبرمعظم انقلاب به تیم مذاکره کننده ایران اجازه هر مذاکره‌ای را نداد، بلکه اجازه مذاکره با عزت را داد، اما آمریکا به تعهدات خودش در برجامی که این همه وقت و زحمت صرف آن شد عمل نکرد.

استاد حوزه علمیه گفت: هرچند برخی مسؤولان در افکار خود هنوز هم به دنبال مذاکره با آمریکا هستند، اما ملت ایران ملتی است که از کربلا درس سر می‌دهم، اما تن به ذلت نمی‌دهیم را گرفته است.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه ملت ایران از کربلا درس‌های زیادی از جمله تحمل تحریم‌ها را گرفته است، افزود: اگر امام حسین (ع) و یارانش در کربلا تحریم آب شدند، اما تسلیم نشدند، این درس ایستادگی و عزت در برابر دشمن است.

وی با تأکید بر اینکه جان می‌دهیم، اما اجازه نمی‌دهیم عزت ما لگدمال شود، اظهار داشت: امروز ملت ایران شهیدان باکری‌ها و زین الدین ها و حاج احمد کریمی‌ها را دارد و همین جوان‌ها بودند که سوریه را نجات دادند.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات