۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۶۱۸۶۱۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد؛

اعزام ۳ هزار و ۵۳۰ مبلغ از خراسان رضوی به سراسر کشور در دهه اول محرم

اعزام ۳ هزار و ۵۳۰ مبلغ از خراسان رضوی به سراسر کشور در دهه اول محرم
حجت الاسلام صاحبقرانی گفت: ۳ هزار و ۵۳۰ مبلغ از خراسان رضوی به سراسر کشور در دهه اول محرم اعزام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیر کل اراده اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی امروز در نشست خبری در این اداره کل به تشریح برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در دهه اول محرم پرداخت.

وی با اشاره به احیای قیام سیدالشهدا(ع) و زنده نگه داشتن آن در تاریخ، گفت: محرم در آن سال قیام سیدالشهدا(ع) متوقف نشد و احیای امر خون امام حسین(ع) جاری بوده و به همه نقاط عالم رسیده و همه مظلومان عالم از این خون حیات تازه می گیرند و مستکبران با شنیدن نام ابا عبدالله(ع) لزره بر جانشان می افتد.

حجت الاسلام صاحبقرانی از اعزام 3 هزار و 530 مبلغ را در دهه اول محرم به سراسر کشور خبر داد و گفت: ما امسال از این اداره کل 1350 مبلغ و 500 مبلغه را به اقصی نقاط کشور در دهه اول محرم اعزام می کنیم، 750 نفر نیز که توسط نهادهای دیگر معرفی شده اند از طریق این اداره کل سازماندهی و اعزام می شوند همچنین 930 نفر از طلاب در غالب هجرت و هدایت در مناطق مختلف به ویژه روستاها مستقر هستند و به تبلیغ می پردازند.

مدیر کل اراده اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: اعزام بیش از 20 گروه جهادی و تبلیغی در روستاهای مختلف با حضور مبلغین و مبلغات از دیگر برنامه ها در دهه اول محرم است که این گروه ها در غالب گروه های 30 تا 50 نفری در کنار برنامه های تبلیغی به ارائه  برنامه های عمرانی و خدمات اجتماعی نیز می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که استان خراسان رضوی دارای غنای طلبه است بنابراین در ایام مختلف از جمله محرم به استان های دیگر که نیاز به مبلغ دارند، مبلغ از این استان اعزام می شود.

حجت الاسلام صاحبقرانی ادامه داد: 23 همایش طلایه داران هدایت با هدف ایجاد وحدت گفتمانی بین مبلغان با موضوع گام دوم و خانواده در سطح استان برگزار شد و امسال برای اولین بار در کنار این همایش ها کارگاه های آموزشی نیز با این موضوع گام دوم و خانواده برگزار شد همچنین همایش توجیهی و تبیینی برای هیأت های مذهبی و مداحان در سراسر کشور برگزار شد.

مدیر کل اراده اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: برگزاری آیین اذن عزای محرم در حرم مطهر، برگزاری مراسم سیاه پوشان و اعلام محرم در مهدیه مشهد در روز اول محرم، ورود نمادین کاروان کربلا در روز دوم محرم در میدان 15 خرداد در ساعت17، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اقصی نقاط استان با محوریت حرم مطهر رضوی در اولین جمعه ماه محرم از جمله برنامه ها در دهه اول محرم است.

وی با بیان این که برگزاری بیش از 60 هزار سخنرانی در دهه اول محرم در سطح استان پیش بینی می شود، گفت: برگزاری بیش از 600 گفتمان دینی در غالب حلقه های معرفت، برگزاری اجتماعات محوری به تعداد 900 برنامه در استان، برپایی1600 ایستگاه صلواتی در استان از جمله دیگر برنامه ها در دهه اول محرم است.

حجت الاسلام صاحبقرانی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های عاشورا و تاسوعا در سطح استان، اظهار کرد: برگزاری 1100 نماز ظهر عاشورا در سطح استان پیش بینی می شود و به هیأت های مذهبی توصیه شده است که نماز ظهر عاشورا را با شور حسینی برگزار کنند، مراسم ها را با قرائت قرآن شروع کنند، در شب عاشورا قرآن تلاوت کنند و آموزش قرآن و توجه به مفاهیم قرآنی در برنامه های خود داشته باشند.

مدیر کل اراده اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: دسته روی هیأت ها در عاشورا و تاسوعا در سراسر استان برگزار می شود و در مشهد برای عرض تسلیت به حرم مطهر مشرف می شوند همچنین با همکاری اداره اوقاف نمایشگاهی برای ارائه محصولات فرهنگی به هیأت ها برپا شده است./864/پ202/ب1

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات