۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۱۸۶۳۵
حجت الاسلام روحانی نیا:

ماه محرم فرصتی برای تقویت معرفت حسینی در جامعه است

ماه محرم فرصتی برای تقویت معرفت حسینی در جامعه است
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، عزاداری ها را فرصت مغتنمی برای تقویت معرفت حسینی در جامعه دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست هم اندیشی عملیات محرم ویژه رؤسای هیأت‌های مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، از این ماه به عنوان ماه حزن و اندوه اهل بیت (ع)، ظلم ستیزی، آزادی و احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد.
 
وی بر ضرورت تبیین و نشر آموزه‌های اهل بیت (ع) در ماه محرم از سوی هیأت‌های مذهبی، مبلغان دینی و مداحان در جامعه تأکید کرد و افزود: باید از این ظرفیت ارزشمند تبلیغی در جهت تبیین معارف دینی به ویژه فرهنگ حسینی در جامعه استفاده شود.
 
حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان به دنبال کمرنگ کردن شور حسینی در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: به طور حتم مراسم عزاداری امام حسین (ع) امسال پر شور‌تر از هر زمان دیگری در کشورمان و اقصی نقاط جهان برگزار خواهد شد.
 
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که انقلاب عظیم اسلامی ایران بر مبنای فرهنگ ناب حسینی شکل گرفته و پایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) به ویژه فرهنگ استکبار ستیز حسینی در جامعه جهانی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن از شور حسینی در جوامع اسلامی به شدت هراسان است، تصریح کرد: به همین دلیل در سال‌های اخیر همه توان خود را به کار گرفته تا مانع از حضور گسترده و میلیونی عاشقان حسینی در مراسم و پیاده روی دشمن شکن اربعین شود.
 
حجت الاسلام روحانی نیا با تأکید براین که در کنار شور حسینی باید معرفت حسینی را نیز در خود تقویت کنیم، بیان داشت: دشمن می‌کوشد با ابزار‌های ضد فرهنگی، عزاداری‌های حسینی را از مسیر اصلی خود منحرف کند که باید هوشیار باشیم.
 
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، ورود بدعت و خرافه در هیأت‌های عزاداری را یک آسیب جدی و جزء برنامه‌های مهم دشمنان دین و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های هیأت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) در ماه‌های محرم و صفر باید موجب تقویت معرفت حسینی در جامعه شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، فرهنگ حسینی را فرهنگی بر مبنای عزت، استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم عنوان کرد و گفت: قیام حسینی موجب ماندگاری و گسترش اسلام ناب شد و امروز عزت و اقتدارمان در سایه همین فرهنگ اصیل دینی به دست آمده است./950/
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات