۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۱۸۶۹۱
در نطق میان دستور وکلای ملت مطرح شد؛

آقای روحانی به دنبال لبخند ترامپ و مکرون نباشید

آقای روحانی به دنبال لبخند ترامپ و مکرون نباشید
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شیوع تفکر سازش با دشمن از سوی رییس‌جمهور به شدت انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه دهم شهریورماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

آقای روحانی به دنبال لبخند ترامپ و مکرون نباشید

علی گل‌مرادی نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود خطاب به رییس جمهور گفت: آقای روحانی با عرض معذرت اگر محصول تدبیر و امید شما این چیزی است که ملت ایران امروز تجربه می‌کنند پس نفرین بر این واژه‌ها باد، لطفاً دست نگهدارید و ادامه ندهید که مردم تحمل این مدیریت غلط را ندارند.

گل مرادی گفت: آقای روحانی من نماینده حوزه انتخابیه‌ای هستم که قطب صنعت و تجارت کشور است، نفت و گاز شهرستان امیدیه، تجارت بندر ماهشهر، شیلات و کشاورزی شهرستان هندیجان، ثروت و درآمد گزاف منطقه‌ی من صرف بی‌تدبیری مدیران پروازی شما می‌شود، ثروت این منطقه به نام ما و به کام مدیران بی‌غیرت شما می‌شود. مشکلات عدیده به علت سوء تدبیر مدیران بی‌تفاوت و بداخلاق شما است، البته آن‌ها عاقلند که پروازی هستند برای آنکه امکانات برای خانواده آن‌ها در منطقه ما از جمله بهداشت و درمان، آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی افزود: آقای روحانی منطق مبارزه سید الشهدا (ع) را با منطق مذاکره به اشتباه نگیرید. امام حسین (ع) هیچگاه حاضر به مذاکره با یزید و یزیدیان نبود، به دنبال لبخند ترامپ و مکرون نباشید، این فلسفه حسینی نیست. آقای روحانی، کشور ما کشور فقیری نیست، سوء مدیریت، فساد اداری، لابی، لابی‌گری و اشرافی‌گری در گستره دولت شما عامل فقر جامعه است.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه انتقاد از سیاست‌های دولت، اظهارداشت: نه تحریم را بهانه کنید و نه عدم مذاکره با آمریکا و به دنبال لبخند نباشید. تا زمانی که محرم و صفر، ولایت و عباس (ع) و حسین (ع) را داریم می‌خواهیم زیر پرچم رسول الله حیات داشته باشیم؛ تحریم وجود دارد پس با بهره‌گیری از نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های انقلاب، مشکلات کشور را حل کنید.

گل‌مرادی بیان کرد: من برای شما پیشنهاد دارم، بنشینید مذاکره کنید، راهکار می‌دهم و تعهد می‌دهم، آقای روحانی! بی‌تعهدی و بد اخلاقی مدیران شما، ما را گرفتار کرده و این راهی که شما می‌روید به ترکستان است به همین دلیل گرانی بیداد می‌کند و این‌ها همه در دل مردمانی است که روزی به شعار انتخاباتی شما اعتماد کردند.

وی گفت: مدیران شما شرم کنند، این وضع شایسته ملتِ حسینی نیست، این انصافِ علی‌گونه نیست. فقرا را دریابید، ۱۴ میلیارد دلار در اختیار شما قرار گرفت تا فقرا و محرومان را نجات دهید، ۷ ماه گذشت چه کار کردید؟ من که می‌دانم شما کاری نکردید، اگر هم کاری کردید مؤثر نبود.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از سیاست‌های دولت، اظهارداشت: از قدیم گفتند شکم گرسنه دین و ایمان نمی‌شناسد، آقای روحانی در فرهنگ دینیِ ما هم آمده پس فقیر شدن مادی مردمان و کل جامعه، بستر اعتیاد و فوران کینه‌ها را در پی دارد.

گل‌مرادی گفت: آقای روحانی، بگیر و ببند را خوب ترجمان کن. آنجا که شما برای نمایندگان مجلس که منتقد واقعی هستند پرونده قضایی تشکیل می‌دهید، اقدام انقلابی‌گونه آقای رئیسی را زیر سؤال نبرید، با تبعیض، فساد، حیف و میل بیت‌المال نمی‌توانید مشکلات کشور را حل کنید.

وی در انتقاد از وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیماری آموزش و پرورش حاد و مزمن است و درمان آن را به متخصصین بدهید نه یک پزشک امروزی، پس معلمان را مورد اعتماد قرار دهید. آقای روحانی، مردم گرسنه‌اند، آن‌ها را دریابید.

سازش ناپذیری در کنار عزت‌طلبی مهمترین درس عاشورا است

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس گفت: به حق که سازش ناپذیری در کنار عزت طلبی مهمترین درس عاشورا است. این روز‌ها شاهدیم که کشور‌های غربی و این بار فرانسه همان پلیس بد را برای کشاندن ایران را پای میز مذاکره جلو انداختند و رئیس جمهور آن کشور سخن از مذاکره مستقیم با ایران می‌زند.

وی افزود: طبق فرموده رهبر هرگونه مذاکره منتفی است و هشدار می‌دهم اگر اروپایی‌ها به تعهدات ۱۱ گانه خود هرچه زودتر عمل نکنند ایران گام سوم تعهدات خود را محکم‌تر از مراحل قبلی بر می‌دارد. این مردم ایستادگی در برابر حرف زور را از مکتب عاشورا یاد گرفته و به ذلت تن نمی‌دهند.

سعیدی مبارکه گفت: برای جامعه فرهنگی کشورمان در عمل چه کرده‌ایم؟ در آستانه سال تحصیلی معلمان که آینده تربیتی یک ملت را رقم می‌زنند با مشکلاتی مواجه هستند و از همه مسئولین درخواست دارم نسبت به رفع دغدغه‌های این قشر زحمتکش عمل کنند.

نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آینده آموزش و پرورش گفت: وزیر آینده آموزش و پرورش نسبت به پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات و معلمان حق التدریس، نسبت به پرداخت مطالبات بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان به فرهنگیان، اختصاص تجهیزات به‌روز دانش آموزان همت ویژه بگمارد.

وی اضافه کرد: در خصوص رسیدگی به نحوه واگذاری شرکت سهام آلومینیوم که متعلق به کارکنان صنعت فولاد است درخواست رسیدگی دارم. در رابطه با مالیات بر عایدی مسکن از وزیر محترم اقتصاد که وارد جزئیات این طرح شدند تشکر می‌کنم و‌ای کاش دولت هرچه زودتر و زودتر به این طرح رسیدگی می‌کرد و لایحه آن را ارائه می‌داد.

سعیدی مبارکه اظهارداشت: مشکل اشتغال خیلی جدی است و به زودی مشکل اشتغال دهه‌های ۷۰ و ۸۰ هم به اشتغال دهه‌های گذشته اضافه می‌شود. در جاده مبارکه – اصفهان که روشنایی و تیربرق کار شده قبل از ایجاد ایمنی، من رسماً از مسئولینی که در نصب این تیربرق‌ها قبل از ایجاد ایمنی می‌خواهم که از مردم کشور و مردم اصفهان عذرخواهی کنند.

نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به موجب قانون بودجه ۹۸ محل پرداخت عوارض باید در محل بنگاه تولیدی باشد و حق مردم اصفهان در حال ضایع شدن است.

سپاه و بسیج اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند

سید محسن علوی نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز پارلمان اظهار داشت: از نیرو‌های سپاه و بسیج که با عملیات مقتدرانه در سال‌های اخیر اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند همچنین از وزرای اقتصاد و دارایی، رئیس بانک مرکزی و قوه قضائیه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: شهرستان لامرد به الگویی از محرومیت زدایی تبدیل شده و الحمدلله این منطقه به قطب صنعتی استان فارس تبدیل شده و جا دارد از مسئولان وزارت راه و شهرسازی نیز تشکر کنم.

علوی ضمن درخواست از مسئولان وزارت جهت تأمین اعتبار برای راه‌های مواصلاتی باقیمانده هرچه سریعتر انجام شود، ادامه داد: از مسئولان وزارت نفت تشکر می‌کنم و می‌گویم در جذب نیرو‌های محلی عنایت لازم را داشته باشند ضمن اینکه از مسئولان وزارت بهداشت جهت افزایش پزشکان متخصص و ارتقاء خدمات بهداشتی تقدیر می‌نمایم.

نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: از وزیر نفت جهت تأمین اعتبار یک دستگاه ام‌آر‌آی برای این شهرستان، از وزرای صنعت و نیرو جهت کلنگ‌زنی انتقال آب شیرین دریا، از وزیر ارتباطات جهت اعزام تیم کارشناسی بررسی مشکلات آنتن‌دهی این شهرستان نیز تشکر می‌نمایم.

وی در پایان گفت: از وزیر ورزش درخواست می‌نمایم طبق وعده‌های قبلی تکمیل پروژه‌های ورزشی را انجام نمایند.

آنقدر نخبه‌کشی نکنیم که انقلاب به دست متملقان بیفتد

جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: یک سناریو توسط دشمنان قسم‌خورده انقلاب در حال اجرا است و در کمال ناباوری توسط نیرو‌های انقلابی هم در حال اجرا است. گریه دشمنان قسم خورده با کسانی که ادعای انقلابی‌گری می‌کنند به یک کاسه ریخته می‌شود و آن این است که دست به دست هم دادند تا مجاهدت‌های ملت ایران را به هرز بکشانند.

وی افزود: ما برای اداره کشور دولت و مجلس را داریم و برای اینکه دولت و مجلس را فاقد ارزش قرار بدهند کدام جریانات به هم می‌رسند؟ کدام روزنامه‌ها از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند و در واقع همراه با صدای آمریکا و بی‌بی‌سی می‌گویند دولت از ارزش افتاده و یا مجلس کارایی لازم را ندارند.

محبی‌نیا ادامه داد: آن طرحی که آمریکایی‌ها دنبال آن هستند در اینجا مصداق پیدا می‌کند. کسانی که مجلس را فاقد ارزش می‌دانند، اما به بعضی نماینده‌ها لقب ذوالقرنین می‌دهند. همین آقایان می‌گفتند آقای احمدی نژاد جزء ۳۱۳ نفر یاران حضرت ولیعصر (عج) است، اما حالا چه شد؟ من استدعا می‌کنم از این دوستان که نگاهشان در جهت پیاده کردن اهداف دشمنان نباشد.

نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب اظهارداشت: بعضی از دوستان ۳۵ ساله هستند که نه جبهه دیده نه سابقه‌ای دارد و پشت میکروفون مجلس می‌آید، با بی ادبی و بدترین واژگان که در شأن خودشان است، مسؤولین کشور را به جایی رساندند که الان بگویند ۹۵ درصد مسؤولین، نمایندگان و وزرا در راستای غیر مردم عمل می‌کنند، چرا ما به خودمان تیغ می‌زنیم؟ اگر مجلس و دولت از حیز انتفاع خارج شد و فاقد ارزش نشان داده شد به کجا خواهیم رسید؟

وی گفت: آنقدر نخبه‌کُشی نکنیم تا اوضاع طوری شود که این انقلاب و جمهوری اسلامی به دست آدم‌های متملق بیفتد که یک شبه آن را بفروشند. وقتی یک صحبتی می‌کنیم باید ۱۰ جا برویم که منظورمان آن نبوده، والله ما جمهوری اسلامی را دوست داریم. یک فضایی به وجود آوردند که همکار از همکار می‌ترسد که درد‌های جامعه را مطرح کند.

دولت روحانی بدون دستاورد بود

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر دیگر ناطق امروز پارلمان در صحن علنی پارلمان از سیاست‌های دولت در زمینه دیپلماسی و اقتصادی به شدت انتقاد کرد.

مشروح سخنرانی حجت الاسلام پژمانفر را می‌توانید در اینجا بخوانید. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات