۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۱۸۶۹۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

عبد طاغوت استقلال واقعی را درک نمی کند

عبد طاغوت استقلال واقعی را درک نمی کند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عبد طاغوت نمی تواند استقلال واقعی را درک کند، گفت: غربیان و غرب زدگان فاقد استقلال روحی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس و در جمع عزاداران حسینی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند انسان را موجودی اجتماعی خلق کرد.

وی افزود: انسان ها براساس روابط اجتماعی زندگی خودشان را شکل می دهند و این ارتباطات نقش بسیار تعیین کننده ای برای آنان دارد؛ هدف از این ارتباط اجتماعی آن است که انسان شخصیتی مستقل داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این مطلب که بسیاری از غربیان استقلال روحی ندارند، ابراز کرد: مراقبت از استقلال روحی یک مساله کلیدی برای زندگی انسان است.

استاد حوزه علمیه درباره ویژگی های جامعه مهدوی، اظهار داشت: یکی از ویژگی های یاران امام زمان(عج) استقلال داشتن آنان است؛ یاران امام حسین(ع) نیز دارای استقلال روحی بودند برای همین تحت تاثیر جو و فضای موجود جامعه قرار نگرفتند؛ متاسفانه بیش از آنکه نیزه ها امام حسین(ع) را به شهادت برسانند جو و فضای جامعه ایشان را به شهادت رسانده بود.

وی افزود: در دوران آخرالزمان جو جامعه به گونه ای می شود که انسان باید خودش مستقلا تصمیم بگیرد و نمی تواند با کسی مشورت کند؛ پیش از ظهور مردم تک به تک آزمایش می شوند و کسی نمی تواند پشت جمعیت پنهان شود؛ از ویژگی های آخرالزمان این است که به داشتن انواع استقلال ها اعم از روحی، فکری، اقتصادی، معیشتی و غیره تاکید می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به آیات الهی، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم وعده داده قومی را خواهد آورد که در برابر مومنان فروتن و در مقابل دشمنان سخت و مقاوم باشند و از سرزنش هیچ سرزنش کننده ای ترس به دل راه ندهند، طبق صریح روایات؛ آن قوم از مردمانی هستند که در بلاد سلمان فارسی زندگی می کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: براساس آیات قرآن کریم برخی انسانها عبد طاغوت هستند و طاغوت را می پرستند اینان دچار استقلال کاذب هستند؛ خداوند برای اینکه انسان ها به استقلال برسند آنان را مورد آزمایش و امتحان قرار می دهد تا با دل بریدن از غیر خدا به مراتبی از استقلال دست یابند./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات