۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۶۱۸۷۳۷

فرار گسترده صهیونیست‌ها از مرز لبنان

فرار گسترده صهیونیست‌ها از مرز لبنان
ارتش اسرائیل ضمن آماده‌باش در مرز‌ها و لغو مرخصی نیروهایش در شمال اراضی اشغالی، به کشاورزان دستور داده از نزدیک شدن به اراضی مرزی با لبنان دوری کنند.
به گزارش خبرگزاري رسا، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که حزب‌الله لبنان در جنگ روانی علیه رژیم صهیونیستی موفق بوده و ارتش این رژیم در حال حاضر برای آرام کردن رؤسای شهرک‌های صهیونیست‌نشین تلاش می‌کند. همچنین رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، در سایه تنش امنیتی و آماده‌باش نیرو‌های رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم یکی از راه‌های منتهی به مرز‌های لبنان را بست.

به گزارش شبکه ۱۳ اسرائیل، در پی بازدید آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل از مرز‌های اراضی اشغالی با لبنان، نیرو‌های ارتش این رژیم راه‌های منتهی به روستای الغجر واقع در مرز‌های لبنان را بستند.

بستن مسیر اصلی روستای الغجر موجب شده است، اهالی مسیر کشاورزی جایگزین را برای تردد انتخاب کنند که برای عبور خودرو‌ها مناسب نیست.

ارتش اسرائیل در روستای الغجر اطلاعیه‌های هشداردهنده پخش کرد و از ساکنان آن خواست، تنها در شرایط ضروری از منازل خود خارج شده و آمد و شد داشته باشند.

در این راستا، یکی از ساکنان روستا گفت: همه ساکنان این روستا با این پیام که راه آمد و شد به این روستا بسته شده است، غافلگیر شدند و اهالی که از کار خود در خارج از روستا باز می‌گردند مجبور هستند در تقاطع الدبابه منتهی به روستای الغجر به مدت زمان طولانی منتظر بمانند.

همچنین به هیچ شهروندی اجازه ورود و خروج داده نشد و همزمان با افزایش تعداد خودروها، ارتش مجبور شد آن‌ها را به مسیر جایگزین نزدیک شهرک «جوشریم» منتقل کند.

به دنبال این امر اهالی الغجر در قالب پیامی از مسئولان خواستند، مسیر اصلی برای تردد را باز و جاده آسفالت جایگزین فراهم کنند تا اهالی در صورت لزوم از آن استفاده کنند. آن‌ها اعلام کردند سیاست کنونی را نمی‌پذیرند.
رژیم صهیونیستی روز شنبه بیش از ۳۰بمب نوری در بخش‌هایی از مرز‌های میان اراضی اشغالی و لبنان شلیک کرد، همچنین پایگاه‌های نظامی این ارتش در جدیدترین تنش‌ها در مرزها، به صورت بی‌هدف و کورکورانه دست به تیراندازی‌های سنگینی زدند.

از زمان اعلام سرنگونی دو پهپاد اسرائیلی در ضاحیه جنوبی لبنان توسط حزب‌الله، مرز‌های این کشور و اراضی اشغالی به دلیل نگرانی از اقدام حزب‌الله به هر گونه حمله‌ای، شاهد حالتی از تنش همراه با احتیاط هستند.

از سوی دیگر گزارش‌ها ناشی از تبدیل شدن شهرک المطینه اسرائیل به شهرک ارواح حکایت دارد. این شهرک به طور کامل تخلیه شده و شبیه شهرک ارواح است و جز حرکت ناچیز درختان و تعدادی خودروی پارک شده هیچ نشانی از زندگی در این شهرک دیده نمی‌شود.

حزب‌الله میانجیگری قبول نمی‌کند
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در بخش سخن سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» نوشته است: در حالی‌که فرماندهی ارتش اسرائیل مرخصی‌های نظامیان مستقر در جبهه شمالی را لغو و تردد آن‌ها در شهر «الجلیل» را به‌دلیل پیش‌بینی حمله تلافی‌جویانه‌ای که آن را «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان وعده داده است، محدود می‌کند، پیشنهاد‌هایی به حزب‌الله و رهبری آن از سوی میانجیگرانی چه از اعراب یا اروپایی‌ها مطرح می‌شود و این حزب را به انتقام‌گیری محدود مانند ساقط کردن یک یا دو پهپاد اسرائیلی یا حتی کشتن دو یا سه نظامی ترغیب می‌کند به نحوی که رهبری اسرائیل در برابر این پاسخ قریب‌الوقوع حمله گسترده به لبنان را اجرا نکند، ولی مخالفت قاطعانه، نحوه تعامل با تمامی این میانجیگران و پیشنهاد‌های آن‌ها بود.

حزب‌الله درباره تمام طرح‌های عملیاتی سکوت و دستوراتی را به تمام نزدیکان به خود صادر کرده است که از اظهارنظر یا ارائه تحلیل درباره این مسئله خودداری کنند. از سوی دیگر، ضاحیه جنوبی، پایگاه حزب‌الله در بیروت در وضعیتی از آرامش و زندگی عادی به‌سر می‌برد در حالی‌که نگرانی فزاینده‌ای میان اسرائیلی‌ها حاکم است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خطای راهبردی بزرگی مرتکب شد زمانی‌که به امید پیروزی احتمالی در انتخابات پارلمانی اسرائیلی که حدود دو هفته آینده برگزار می‌شود، پهپاد‌های خود را به ضاحیه ارسال کرد که ساقط شدند و نتایج معکوس و فاجعه‌باری داشت. نظرسنجی‌های اخیر کاهش محبوبیت حزب «لیکود» به‌رهبری نتانیاهو را مقابل حزب رقیب ژنرال‌ها «آبی سفید» تأیید کرده‌اند.

روزنامه اسرائیلی «معاریو» نتانیاهو را به‌دلیل اقدام به این تنش‌آفرینی در جبهه شمالی مورد سرزنش قرار داده و جنگ بعدی و قریب‌الوقوع و اجتناب‌ناپذیر را پیش‌بینی کرده است که چه‌بسا جنگ سوم لبنان نامیده شود. جنگ اول در سال ۱۹۸۲ و جنگ دوم در سال ۲۰۰۶ به‌وقوع پیوست./1360//101/خ
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
احسنت
0
0