۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۱۸۷۴۳
حجت الاسلام مصباحی مقدم در گفت وگو با رسا:

شفافیت از مفاسد جلوگیری می کند|مبارزه قاطع بافساد اقتضای گام دوم انقلاب است

شفافیت از مفاسد جلوگیری می کند|مبارزه قاطع بافساد اقتضای گام دوم انقلاب است
عضو مجمع تشخیص با تأکید بر اینکه شفاف سازی در دستگاه ها مانع فساد می شود، برخورد قاطع و بدون تعارف با مسؤولان فاسد را از اقتضائات گام دوم انقلاب دانست.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تقدیر از آیت الله رئیسی برای آغاز حرکت و برخورد قاطعانه و انقلابی در زمینه مبارزه با فساد گفت: حرکت آغاز شده در زمینه مبارزه با فساد یک امر مبارک است و امیدواریم آقای رئیسی در این مسیر با قوت به موفقیت برسد.

وی با بیان اینکه امروز همه دستگاه های نظام جمهوری اسلامی باید با فساد مبارزه کنند، اظهار داشت: گام نخست مبارزه با فساد، پیشگیری از ظهور و بروز آن است؛ پیشگیری از وقوع فساد از طریق «وضع صحیح قوانین» و «عملکرد صحیح دولت» اتفاق می افتد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم بر لزوم «شفاف سازی» در همه سطوح کشور تأکید و بیان کرد: این طرح سبب می شود همه امور در همه دستگاه ها قابل پیگیری باشد و به نوبه خود جلوی بسیاری از فسادها را خواهد گرفت؛ اگر قوانینی همچون «شفاف سازی» و «مبارزه با پولشویی» به صورت درست به اجرا در آید دیگر شاهد فساد در جامعه خواهیم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت شکل گیری «دولت الکترونیک» عنوان کرد: اگر همه داد و ستدها و مناسبات مالی به صورت الکترونیک انتقال پیدا کرده و ارتباط مردم و فعالان بنگاه های اقتصادی با بخش های مختلف دولتی از طریق روابط الکترونیکی انجام بگیرد و به عبارتی دیگر زمینه برای رویارویی چهره به چهره فراهم نباشد، از فساد به صورت گسترده پیشگیری و جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: رویارویی چهره به چهره در مناسبات مالی دولتی زمینه را برای پیدایش واسطه ها و رانت خواری ها فراهم می کند، بنابراین با تحقق «دولت الکترونیک» از وقوع فساد جلوگیری خواهد شد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به اینکه باید ضمن مبارزه با فساد از وقوع آن نیز پیشگیری کرد، افزود: امروز اگر بانک مرکزی بعد نظارتی خود بر بانک های کشور را تقویت کرده و بر عملکرد آنها نظارت جدی داشته باشد، فساد بانکی شکل نمی گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وجود فساد در جامعه زیبنده جمهوری اسلامی نیست، گفت: امروز نباید اجازه وقوع فساد را بدهیم تا قوه قضاییه بخواهد با آن برخورد داشته باشد؛ اگر مسؤولان و مدیران همت داشته باشند و از وقوع فساد جلوگیری کنند و همچنین اگر فسادی در یک دستگاه رخ داد، بالاترین مقام مسؤول آن مورد بازخواست قرار گیرد، بدون شک بسیاری از زمینه های وقوع فساد از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان باید با عملکرد صحیح و نصب مدیران کارآمد بار سنگین مبارزه با فساد را از دوش قوه قضاییه بردارند، ابراز کرد: امروز همه بایددست به دست همدیگر داده و با عملکرد صحیح خود از حجم پرونده های موجود در قوه قضاییه بکاهند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با بیان اینکه امروز عامه مردم از برخوردهای قاطع قوه قضاییه با فساد خوشحال هستند، اظهار داشت: حرکت های انقلابی و قاطع قوه قضاییه در مبارزه با فساد اعتماد عمومی را احیا کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه امروز مردم نباید نگران بگیر و ببندهای اتفاق افتاده باشند، برخورد با مسؤولان فاسد و رفتار بدون تعارف با آنها از اقتضائات گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: گام دوم انقلاب اقتضا می کند که با قاطعیت جلوی فساد گرفته شود، زیرا هیچگونه فسادی در نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل تحمل نیست.

وی با اشاره به اینکه عملکرد قاطعانه قوه قضاییه در برخورد با فساد مورد استقبال همه مردم قرار گرفته است، ادامه داد: امروز مردم نگران آن هستند که اقدامات قاطع قوه قضاییه در برخورد با فساد تضعیف شود./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات