۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۱۸۷۶۲
آیت الله حسینی بوشهری:

مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تدبیر کنند + فیلم

مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تدبیر کنند + فیلم
امام جمعه قم گفت: در شرایط سخت اقتصادی امروز مردم باید دعا کنند تا مشکلات حل شود و مسؤولان نیز برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تدبیری را اتحاذ کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری یکشنبه شب در مراسم سوگواری هیات حضرت علی اصغر (ع) که در مسجد صادقیه کاشان برگزار شد، گفت: واقعه کربلا را برخی یک حادثه و رخداد معمولی می‌دانند که در برهه‌ای از تاریخ و در محدوده خاص بین دو گروه شکل گرفته است و هیچ نقشی در زندگی حال و آینده ما ندارد.

وی افزود: از نظر این گروه پرونده حادثه عاشورا در عصر روز عاشورا برای همیشه بسته شده است و عاشورا هیچ پیام و درسی ندارد و الهام بخش هیچ نهضت و قیامی نیست.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: هرچند قیام امام حسین (ع) در محدوده جغرافیایی خاص و در زمان خاصی رخ داد، اما حادثه عاشورا یک رخداد معمولی نبود، بلکه حادثه عاشورا ادامه یک جریان تاریخی است.

وی افزود: قبل از حادثه عاشورا این جریان وجود داشته و تا زمان حادثه عاشورا و بعد از آن نیز در تمام طول تاریخ این جریان همچنان ادامه داشته و خواهد داشت، از این رو زمان ما و زمان آینده جامعه زمانی است که مرتبط با حادثه عاشورا است و حادثه و پیام و درس‌های عاشورا در تمامی ابعاد زندگی ما نقش آفرین است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری نگاه دوم را نگاه صحیح به حادثه عاشورا دانست و اضافه کرد: حادثه عاشورا سمبل نبرد همیشه تاریخ بشریت است که یک سوی آن امام حسین (ع) است و یک سوی دیگر جریان کفر است و جریان امروز کفر در چهره استکبار جهانی متجلی و متبلور است و تنها افراد تغییر کرده اند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امروز اگر امام حسین و یزید نیستند، اما همان خط و همان حرکت همچنان ادامه دارد و دو اندیشه حسینی و یزیدی در اقتصاد و سیاست و فرهنگ ما و بشریت وجود دارد.

وی افزود: حضور ما در مجالس عزاداری علاوه بر بعد عاطفی و حماسی عاشورا به بعد معرفتی و جایگاه امام حسین (ع) نیز باید توجه داشت و از مکتب امام حسین (ع) و درس‌های قیام امام حسین (ع) درس گرفت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: شعاع حسین ابن علی (ع) نه تنها شیعه و مسلمانان و موحدان جهان را بلکه تمام بشریت را در بر می‌گیرد و همانگونه که رسالت پیامبراکرم (ص) جهانی است، پیام امام حسین (ع) نیز یک رسالت جهانی است و برای همه بشریت است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امام حسین (ع) که زیر بار ظلم و ستم نرفته است باید به عنوان یک چهره مبارز و ضد ظلم و ستم درتاریخ بشریت معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد و شهادت اوج کمال انسانی است، اظهار داشت: حادثه عاشورا این پیام را برای ما داشت که آن‌هایی که ایمان شان فصلی و مقطعی است نمی‌توانند امام حسین (ع) را تا انتهای راه همراهی کنند.

به گفته وی برخی که دارای ایمان فصلی و مقطعی هستند نمی‌توانند بینش عاشورایی داشته باشند و یک روز به یک جهت و روز دیگر به جهت دیگر می‌روند و نمی‌توانند تا انتها در کنار امام حسین (ع) و نهضت حضرت باقی بمانند.

امام جمعه قم به لزوم داشتن بینش عاشورایی اشاره کرد و گفت: بینش عاشورایی به معنی کار برای خدا و زیر بار ظلم و ستم نرفتن است.

وی افزود: بینش عاشورایی به معنی مبارزه با ظلم و جهل و نادانی است و جهاد و شهادت نیز اوج کمال انسانی و انسان‌هایی عاشورایی هستند که ثابت قدم هستند و دین و ایمان آن‌ها مقطعی و فصلی نیست و تا آخرین نفس در میدان مبارزه می‌مانند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: عاشورایی کسی نیست که با سردی و گرمی دنیا یک روز همراه با دین و مسجد و خدا و قرآن باشد، اما همینکه با مشکلات روبرو شد از دین و خدا و معنویت جدا شود.

وی ادامه داد: انسان‌هایی که ایمان مقطعی و فصلی دارند تا منافع آن‌ها به خطر نیفتاده است همراه هستند، اما همینکه منافع و دنیای آن‌ها به خطر افتاد نسبت به دین و نماز بی تفاوت می‌شوند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: شرایط سخت و تنگنای اقتصادی کشور مردم را با مشکلات زیادی روبرو کرده است، اما این دلیل نمی‌شود نسبت به واجبات و نماز و روزه بی تفاوت شوند و با دین قهر کنند که این نشانه ایمان سست است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: در شرایط سخت اقتصادی امروز به جای قهر کردن با دین باید دعا کرد و از خدا کمک خواست تا مشکلات حل شود و دعا کرد تا مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تدبیری را اتحاذ کنند./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 6

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
احسنت
0
0
علی‌ آبادی
Canada
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
عالی بود
ممنون بابت خبر خوب، فیلم عالی و صوت کامل
0
0