۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۶۱۸۷۹۲
حجت الاسلام مدنی بجستانی:

با الگو گرفتن از روح آزاده سیدالشهدا جامعه سامان می پذیرد

با الگو گرفتن از روح آزاده سیدالشهدا جامعه سامان می پذیرد
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: برای سامان گرفتن جامعه باید روح آزادگی در جامعه رشد کرده و سطح تفکر و روح مردم با استمداد ار روح آزادگی سیدالشهدا(ع) بالا برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مدنی بجستانی، کارشناس مذهبی دوشنبه در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به اصول آزادگی که برگرفته از سیره سیدالشهدا(ع) است،  اشاره کرد.

وی با بیان این که حماسه کربلا و عاشورا از جهات مختلف در اوج است، گفت: از جمله  از جهت مصیبت و فاجعه در روایات اعظم المصائب نام گرفته است چون دشمنان اهل بیت(ع) در روز عاشورا هر چه از دست آن ها برآمد، کوتاهی نکردند همچنین از نظر ماندگاری در تاریخ، حادثه ای که این قدر تأثیر بگذارد، وجود ندارد اما این حادثه ماندگار شده و روز به روز امتداد یافته و امروز در همه عالم با تأثیر عمیق گسترش یافته است.

حجت الاسلام مدنی بجستانی افزود: حماسه کربلا از جهت فضائل و خلاقیات انسانی نیز در اوج است، سیدالشهدا(ع) آقای آزادگان جهان است، در عاشورا آزادگی موج می زند، نقطه سیاه  و خاکستری در امام، فرزندان و اصحاب ایشان پیدا نمی کنید، همگی آزادگی و عزت است.

سخنران حرم مطهر رضوی با تأکید بر گرفتن درس از آزادگی اباعبدالله(ع) و مکتب عاشورا، اظهار کرد: ما از مسائلی مانند بی حجابی و بی عفتی، سوء استفاده مالی، رشوه خواری و رباخواری رنج می بریم و این وضعیت نابسامان اگر بخواهد به سامان برسد باید روح آزادگی در جامعه ما رشد کرده و سطح تفکر و روح مردم با استمداد ار روح آزادگی سیدالشهدا(ع) بالا برود.

وی افزود: اگر انسان آزاده شد به خود اجازه انجام گناه، بی عفتی، تجاوز به حقوق مردم نمی دهد و در جامعه این قدر درگیری و جنایت نخواهیم داشت همچنین اگر جامعه با اصول آزادگی رشد کند، آلوده به بی عفتی و حق مردم خوردن نمی شود.

حجت الاسلام مدنی بجستانی با اشاره به انواع آزادی و آزادگی گفت: آزادی اجتماعی و آزادی کلامی و آزادگی از انواع آزادگی است که آزادی اجتماعی به این معنای است که اگر در جامعه کسی حرف و کار و اقدامی کند، کسی مانع او نشود این آزادی در همه دنیا چارچوب دارد و برای ما نیز آزادی اجتماعی در چارچوب قوانین اسلام است.

کارشناس مذهبی افزود: آزادی در جهان بینی و انسان شناسی، آزادی کلامی است و براساس قانون الهی انسان آزاد است می تواند شمر یا حر باشد همچنین آزادگی حالتی نفسانی است که انسان براساس شناخت خود رشد کند که به رشد روح مربوط است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات