۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۱۸۷۹۴
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

پاسخ شجاعانه حزب الله به صهیونیست ها برگرفته از مکتب عاشورا است

پاسخ شجاعانه حزب الله به صهیونیست ها برگرفته از مکتب عاشورا است
عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: حزب الله لبنان همانند انقلاب از مکتب حسینی و عاشورا درس گرفته که اینگونه لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی و صهیونیست ها انداخته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری شب دوم محرم حسینیه شهدای قم با تجلیل از پاسخ حزب الله لبنان به گستاخی صهیونیست ها گفت: حزب الله لبنان همانند انقلاب اسلامی ایران از مکتب حسینی و عاشورا درس گرفته که اینگونه لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی و صهیونیست ها انداخته است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انسان را نیازمند توسل و ارتباط با اهل بیت(ع) دانست و تقوا و ارتباط با اهل بیت(ع) را زمینه سعادت انسان عنوان کرد.

وی گناه را ظلم انسان در حق خود خواند و افزود: گناه مانند لکه ای سیاه در قلب انسان است که اگر به آن توجه نشود این سیاهی تمام قلب و وجود انسان را در بر می گیرد از این رو باید سریع توبه کنیم تا مورد عنایت و بخشش الهی قرار بگیریم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان برای توبه به وسیله نیاز دارد، اظهار داشت: خداوند در قرآن می فرماید که در پیشگاه الهی وسیله ای بیاورید که وجود مبارک اهل بیت طاهرین(ع) وسیله در پیشگاه خداوند متعال هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نباید اجازه رخنه گناه در خود را بدهیم، اظهار داشت: انسان با توبه می تواند سیاهی گناه را از دل خود پاک کند و اجازه نفوذ شیطان را ندهد.

وی دعا و نیایش را سبب بیمه شدن انسان دانست و ادامه داد: زیارت عاشورا یک دعای انقلاب است که بر ولایت و برائت از دشمن تأکید دارد و انسان را به بصیرت می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که باید توطئه های دشمن را شناخته و بر خلاف خواسته آن عمل کنیم، ابراز داشت: نباید تصور شود که دشمنان امروز اسلام مانند آمریکا و صهیونیست ها از بمی امنیه کمتر هستند.

وی عنوان کرد: ارتباط به سیدالشهدا(ع) و توسل به حضرت وسیله نجات بخش و بیمه کننده انسان است از این رو مشاهده می کنیم که در طول تاریخ تا به امروز همه بزرگان بر برپایی مجالس حسینی تأکید دارند.

محمد قمین
ارسال نظرات