۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۱۸۸۰۹

سازمان ملل خواستار خویشتنداری حزب‌الله و تل‌آویو شد

سازمان ملل خواستار خویشتنداری حزب‌الله و تل‌آویو شد
دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی،خواستار خویشتنداری حداکثری طرفین درگیر آتش‌بس شد.

به گزارش خبرگزاري رسا، «استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در واکنش به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و پاسخ حزب‌الله، خواستار خویشتنداری و پایبندی لبنان و اسرائیل به توافق آتش‌بس ۲۰۰۶ شد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «ریانوستی»، اوایل روز گذشته، فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد که بیش از ۴۰ موشک از سمت فلسطین اشغالی به سمت لبنان شلیک شده است.

از طرف دیگر، حزب‌الله لبنان نیز روز گذشته در واکنش به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی، یک خودروی زرهی ارتش این رژیم را در شمال فلسطین اشغالی هدف موشک ضدتانک قرار داد. این اقدام در واکنش به چندین تهاجم رژیم صهیونیستی از جمله حمله با پهپاد به جنوب بیروت و همچنین حمله هوایی به سوریه که به شهادت دو عضو حزب‌الله منجر شد، صورت گرفت.

دوجاریک در واکنش به تحولات اخیر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی تصریح کرد که دبیرکل سازمان ملل به شدت در خصوص رخدادهای «خط آبی»، (مرز لبنان و فلسطین اشغالی) بسیار نگران است.

وی در خصوص موضع گوترش درباره این تحولات تصریح کرد: «وی خواستار خویشتنداری حداکثری است. او از طرفین می‌خواهد تمامی اقداماتی را که در تناقض با قطعنامه ۱۷۰۱ است، متوقف کنند و از نقض آتش‌بس خودداری کنند».

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل که در سال ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ حزب‌الله و رژیم صهیونیستی به تصویب درآمد از رژیم صهیونیستی و لبنان می‌خواهد تا از «آتش‌بس دائم و صلح پایدار» حمایت کنند و به خط آبی پایبند باشند و بر تمامیت ارضی لبنان و حاکمیت و استقلال سیاسی آن در محدوده‌ مرزهای بین‌المللی تأکید می‌کند.

اظهارات سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در حالی مطرح شده که این نهاد پس از حملات اخیر رژیم صهیونیستی از جمله حمله پهپاد به جنوب بیروت و همچنین حمله هوایی به سوریه که به شهادت دو عضو حزب‌الله منجر شد، سکوت در پیش گرفته بود. پس از آن حملات، سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که این جنبش مقاومت، قطعا به رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهد./1360//101/خ

ارسال نظرات