۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۶۱۸۸۵۹
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

مال و مقام لغزش گاه انسان های تریبت نایافته است

مال و مقام لغزش گاه انسان های تریبت نایافته است
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه مال و مقام برای کسانی تربیت نشده اند بسیار خطرناک است، گفت: در راه حق نباید از کم بودن اهل آن واهمه ای داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در مراسم عزاداری روز دوم ماه محرم که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین(ع) در روز دوم محرم وارد سرزمین کربلا شدند، عنوان کرد: ورود امام حسین(ع) از دو جنبه ظاهری و باطنی قابل بررسی است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ورود امام حسین(ع) به کربلا را از لحاظ ظاهری بالاجبار دانست و افزود: امام حسین(ع) دستور حر مبنی بر رفتن به کوفه را نپذیرفت چرا که حضور امام به صورت دستگیر شده در کوفه با عزت ایشان در تناقض بود.

وی با بیان اینکه عبیدالله بن زیاد کسانی را که به دنیا دل خوش بودند و دین برای آنها مطرح نبود را آماده جنگ با امام حسین(ع) کرده بود، گفت: مال و مقام موجب لغزش انسان می شود و نسبت به کسانی تربیت نشده اند بسیار خطرناک است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد قرآن کریم را کتاب تربیت دانست و گفت: قرآن کریم هشدار می دهد که متاع دنیا اندک است و نباید به آن دل بست.

وی با اشاره به اینکه کسانی که پیمان شکنی کردند شیعیان امام حسین(ع) نبودند، اظهار داشت:
امام حسین(ع) در یکی از خطبه هایشان کسانی که پیمان شکنی کردند را مورد لعنت خداوند متعال قرار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: بنی امیه بدنبال بهانه ای است تا امام حسین (ع) را به عنوان آغاز کننده جنگ معرفی کند به همین دلیل امام تنها بعد از فرستاده شدن اولین تیرها از سوی دشمن دستور مقابله دادند.

وی در تشریح جنبه باطنی ورود امام حسین(ع) به سرزمین کربلا به گفتگوی رسول خدا(ص) و ام سلمه اشاره کرد و افزود: رسول خدا(ص) تربت زمینی را امام حسین(ع) در آن به شهادت می رسد را که جبرئیل برایش آورده بود را به ام سلمه داد و همین تربت در روز عاشورا تبدیل به خون شد و اولین صدای گریه و مصیبت از خانه ام سلمه شنیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به این که کربلا زمین وعده داده شده ای است، گفت: در بعضی از نقل ها آمده که امام حسین(ع) با رسیدن به کربلا خاک آن را بوییدند و فرمودند پیامبر(ص) مرا به این سرزمین وعده داده است.

وی تمامی جریانات عاشورا را حاوی درس و عبرت دانست و اظهار کرد: امام حسین(ع)میفرمایند مردم بندگان دنیا هستند همانطور که یک عبد مطیع مولای خود است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه در روز آزمایش تعداد دین داران کم هستند، عنوان کرد: در راه حق نباید از کم بودن اهل آن واهمه ای داشت.

گفتنی است مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم هر روز از ساعت11:30 در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی واقع در خیابان صفاییه برگزار می شود./1350/ج

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات