۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۶۱۸۸۶۰
حجت الاسلام والمسلمین موسوی:

حزبی آموزش دیده از سوی رژیم صهیونیستی قدرت را در هند بدست دارد

حزبی آموزش دیده از سوی رژیم صهیونیستی قدرت را در هند بدست دارد
مسؤول دفتر اسبق مقام معظم رهبری در هند با اشاره به اهمیت بالای مسأله کشمیر، خاطر نشان ساخت: حزبی آموزش دیده از سوی رژیم صهیونیستی قدرت را در هند بدست گرفته است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، نشست تخصصی تحلیلی بررسی آخرین تحولات منطقه جامو و کشمیر با حضور مسؤولان، اساتید حوزه های علمیه و شخصیت های بین المللی در قم برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین موسوی نماینده سابق مقام معظم رهبری در اندونزی و مسؤول دفتراسبق معظم له در هندوستان با تسلیت ایام سوگواری محرم، بیان داشت: کشمیر از شمالی ترین مناطق شبه قاره هند است که مساحتی بالغ بر 200 هزار کیلومتر مربع دارد و سیک ها که با حمایت انگلیس از دل مسلمانان و هندوها شکل گرفته بودند، بارها کشمیر را داد و ستد کردند و به ثمن بخس به خرید و فروش آن پرداختند و آیین ها و رسومات دینی خود را با اقتباس از آموزه های دین اسلام و هندو تشکیل دادند تا به عنوان یک مذهب جدید خود را در شبه قاره مطرح کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ادامه داد: این در حالی بود که اگر اغراق نکنم، منطقه ای زیباتر، حاصلخیزتر وراهبردی تر از کشمیر در شبه قاره هند وجود ندارد. انگلیس پس از سیطره کامل بر همه ایالت های هند از جمله کشمیر، حکمرانانی سرسپرده به نیابت از خود در این ایالت ها گماشت. در آن زمان 560 میلیون مسلمان در هند زندگی می کردند و بخش بیشتر تاجران، فرهیختگان و نخبگان هندی مسلمان بودند. از اینرو انگلیس تلاش خود را متمرکز کرد تا هند را با خود همراه کند و اگر این چنین می شد، بی شک سرنوشت آسیا در آن زمان به سود انگلیس رقم می خورد. از اینرو در سال 1947 به فکر تجزیه آن افتاد که در نتیجه سه کشور در شبه قاره هند شکل گرفت؛ بنگلادش، پاکستان و هند.

وی افزود: پس از تجزیه، حزب کنگره با رهبری دودمان گاندی، برای سال ها سرنوشت هند را بدست گرفت ولی در دهه نود و در پی تشکیل احزاب هندو با حمایت انگلیس، این حزب ضعیف شد و در اولین رقابت انتخاباتی در دهه یاد شده از حزب "بی جی پی" به عنوان اولین ائتلاف هندو، شکست خورد.

مسؤول دفتر اسبق مقام معظم رهبری در هند، خاطر نشان ساخت: حزب دیگری به نام "آر اس اس" وجود دارد که متشکل از مغز متفکر هندوهای شبه قاره می باشد وشامل اعضای پیچیده و آموزش دیده از رژیم صهیونیستی هستند و در سایه فعالیت دارند و هیچگاه در مقابل دوربین رسانه ها حضور پیدا نمی کنند و برنامه های خود را برای اجرا به حزب بی جی پی واگذار می کنند و هندوها در ایالت های مختلف هند را تحریک کردند و دست تظاهرات گسترده ای علیه مسلمانان زدند و خواستار تخریب مسجد بابری، نماد قدرت مسلمانان و تحقیر هندوها شدند و تا یک ماه هیچ مسلمانی جرأت نداشت از خانه اش بیرون بیاید و قتل و تخریب بسیاری در مناطق مسلمان نشین هند صورت گرفت. در واقع هندوها همه تلاششان را متمرکز تخریب این مسجد کرده بودند و به هر قیمتی که بود می خواستند تا آن را از بین ببرند و به جایش معبد راما را بسازند. تنش ها ادامه داشت تا اینکه سیاست بزرگان هندو بر تخریب این مسجد، لغو خودمختاری کشمیر و بازگرداندن مسلمانان به پاکستان متمرکز شد و هندوها شعار "مسلمان پاکستان قبرستان" را سردادند.

وی افزود: مسأله کشمیر تنها به دره کشمیر منتهی نمی شود و واقعا سادگی است که اگر این طور فکر کنیم. به هر حال بی جی پی بواسطه "آر اس اس" قدرت کامل را در هند بدست گرفته و با حربه کشمیر در مقابل مسلمانان صف آرایی می کند. حزب کنگره و دیگر احزاب ضعیف شدند و اوضاع کامل به سود بی جی پی شد به گونه ای که تا پیش از این احزابی پیروز انتخابات می شدند که رای 200 میلیون مسلمان را جلب کند ولی اکنون حزب یاد شده با شعارهای ملی گرایی همه احزاب را به خود جلب کرد و رای مسلمانان برای تشکیل دولت اهمیت خود را از دست داد و مودی نیز اعلام کرد که دیگر ترسی از آرای مسلمانان نداریم و امروز به تنهایی می توانیم دولت تشکیل دهیم. فضای داخلی اینگونه و فضای بین المللی نیز در پی الحاق جولان اشغالی به اسرائیل و کریمه به روسیه، آماده شد و در نتیجه نیز لغو خودمختاری کشمیر را با خود به دنبال آورد./983/ب

ارسال نظرات