۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۱۸۸۶۶
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه:

رشد تقوا و معنویت در حوزه های علمیه عامل اصلی تحول است

رشد تقوا و معنویت در حوزه های علمیه عامل اصلی تحول است
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: زمانی حوزه علمیه بیش از پیش متحول می شود که تقوا و معنویت به عنوان عامل اصلی تحول با رشد و تعالی همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در آیین اختتامیه نخستین دوره تخصصی مشاوره اساتید حوزه های علمیه استان ها در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم اظهارکرد: بحث مشاوره و روانشناسی یکی از ابزار و توانمندی هایی است که امروز بشر نیاز به آگاهی های نسبی در این خصوص دارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: من معتقد هستم با توجه به اهمیت نقش استاد در کلاس تمامی اساتید حداقل دوره عمومی مشاوره و تکنیک های متنابه آن را پشت سر بگذارند تا در سر کلاس تدریس بیش از پیش حال و احوال طلاب را درک کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه بیان کرد: متاسفانه مشکلات بودجه مانع از اجرای طرح مهم و وسیع  آموزش ها و ارائه تکنیک های مشاوره در سطح کلان کشور شد ولی از همکاران خودم در مدیریت مشاوره و خانواده تشکر می کنم که با این بضاعتی که داشتیم موفق به برگزاری این دوره مهم و اثرگذار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به آسیب ها و آفت های موجود اظهارکرد: فعالیت و ایفا کردن نقش راهنما در عرصه مشاوره نیازمند تمرین، تلاش، مطالعه و دریافت اطلاعات به روز پیرامون این موضوع مهم است، چرا که اگر این ممارست و مطالعه وجود نداشته باشد بدون شک از علم عقب خواهیم ماند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رسالت طلبگی و نگاه حوزوی ما نباید در فراگیری علوم دیگر تحت شعاع قرار گیرد چرا که ممیزه ما از دیگر فراگیران علوم متعدد حوزوی بودن و روحیه معنوی است.

وی تأکید کرد: امروز قریب به 60 رشته حوزوی در دانشگاههای کشور در حال تدریس است و لذا علاوه بر علم آموزی و حرکت با پیشرفت علم باید نسبت به تقویت و رشد معنوی خود برنامه ریزی داشته باشم چرا که رمز تحول در حوزه همین رشد تقوا و معنویت است، اینکه عالم با عمل باشیم./998/د102/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات