۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۶۱۸۸۹۹
سرلشکر باقری:

۲۰۰ هزار سرباز در سال جاری گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند

۲۰۰ هزار سرباز در سال جاری گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند
رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در سال ۹۷ ۱۶۰ هزار سرباز گواهینامه مهارت دریافت کرده اند، گفت: قرار است این تعداد در سال جاری به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح در چهارمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، مهارت‌آموزی سربازان را روندی رو به توسعه در دو سال گذشته خواند و اظهار داشت: این مهم با همکاری تنگاتنگ نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های مختلف کشوری انجام شده است و سربازان پس از خدمت سربازی، مشاغل و مهارت‌هایی را با حداقل هزینه فرامی‌گیرند.

وی ادامه داد:​ در سال ۹۶ حدود ۱۰۰ هزار سرباز و در سال ۹۷ هم ۱۶۰ هزار نفر سرباز گواهینامه مهارت دریافت کردند که قرار است امسال این تعداد به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود:​ این اقدام هم موجب ایجاد نشاط در سربازان شده و هم جذابیت سربازی را بالا برده و برای نیرو‌های مسلح نیز آورده‌های زیادی داشته است.

سرلشکر باقری با اشاره به تأثیر طرح مهارت‌آموزی سربازان بر رفع معضل اشتغال و همچنین انسجام میان نیرو‌های مسلح و دیگر سازمان‌های کشور در بحث اشتغال بیان کرد:​ مسئله آموزش در این طرح بسیار اهمیت دارد و سه مجموعه خدمت مهارت‌های عمومی، تخصصی و اجتماعی بر اساس این طرح به سربازان ارائه می‌شود.

وی افزود: در دو سالی که از اجرای این طرح می‌گذرد، همکاری بسیار خوبی میان رسانه ملی، مجموعه‌های رسانه‌ای کشور و سازمان نیرو‌های مسلح در حوزه فرهنگ‌سازی شکل گرفته است و سریال‌ها و مستند‌های مهارت آموزی سربازان و گزارش‌های خبری، اثرگذاری خوبی داشته است.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود:​ هدف ما برای امسال این است که ۲۰۰ هزار سرباز گواهینامه مهارت دریافت کنند و سربازان در دوره ۴۵ روزه آموزشی علاوه بر آموزش‌های نظامی و عقیدتی، دوره‌های آموزش امداد و نجات را نیز فرا بگیرند.

سردار باقری عنوان کرد:​ سربازان در دوران سربازی مهارت‌های مربوط به ورود به بازار کسب و کار، مهارت‌های مالی، آشنایی با فضای مجازی و مهارت‌های زندگی را فرا می‌گیرند که برای جوانان در طول خدمت سربازی و در زمان ورود به کار و همچنین تشکیل خانواده ضروری است.

وی افزود:​ بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، تکالیفی به دوش همه دستگاه‌ها است که امیدواریم این وظایف قانونی با قوت بیشتری انجام شود.

سرلشکر باقری به همکاری خوب نیرو‌های مسلح در اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان اشاره کرد و گفت: این موضوع جزو فرهنگ پادگان‌ها و مراکز آموزشی نبود و افسرانی که به سربازان امر و نهی می‌کردند، عادت به این کار نداشتند؛ اما خوشبختانه این موضوع در سازمان‌های نیرو‌های مسلح به عنوان یک فرهنگ جا افتاد و ما در یک سال اخیر گزارش‌های خوبی از نیرو‌های مسلح درباره مهارت‌آموزی به سربازان داریم.

وی افزود: بر اساس این طرح، وزارت جهاد کشاورزی متعهد شده است که ۳۰ هزار سرباز را آموزش دهد و تربیت ۵۰۰ مربی را به عهده بگیرد که گزارش‌ها حاکی از همکاری خوب این وزارتخانه است؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم متعهد شده است که ۳۰ هزار سرباز را آموزش دهد و ۵۰۰ مربی را تربیت کند. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که سنگین‌ترین وظیفه را دارد از طریق سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ۱۲۰ هزار سرباز را آموزش خواهد داد و یک‌هزار و ۵۰۰ مربی را تربیت خواهد کرد.

سرلشکر باقری گفت: ​وزارت ورزش و جوانان نیز متعهد شده است در حوزه ورزش ۴۰ هزار سرباز و در حوزه مهارت‌های عمومی ۴۰ هزار سرباز دیگر را آموزش دهد و ۵۰۰ مربی را تربیت کند. آموزش‌های امداد و نجات به ۲۰۰ هزار سرباز و تربیت ۲ هزار مربی نیز از تعهدات جمعیت هلال احمر در این طرح است.

وی بیان کرد:​ با همت دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا و عقیدتی سیاسی نیرو‌های مسلح ۲۰۰ هزار سرباز نیز در حوزه‌های فرهنگی و هنری و اسلامی تربیت خواهند شد.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: امیدواریم وضعیت همه این سربازان را پس از دوران سربازی هم پیگیری کنیم تا از طریق کمک‌های مالی و مشاوره‌های حقوقی آن‌ها را به مراجعی متصل کنیم که مشکل اشتغال آن‌ها برطرف شود.

بنا بر این گزارش، چهارمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با حضور فرماندهان کل سپاه و ارتش، فرمانده نیروی انتظامی و وزرای دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری و نمایندگانی از وزارتخانه‌های ارتباطات و آموزش و پرورش و همچنین رؤسای کمیته امداد و جهاد دانشگاهی و جمعیت هلال احمر و معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد.

محمد قمین
ارسال نظرات