۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۶۱۸۹۱۱
رئیس جمعیت هلال احمر ایران خبر داد؛

استخدام و بیمه امدادگران در اولویت جمعیت هلال احمر کشور

استخدام و بیمه امدادگران در اولویت جمعیت هلال احمر کشور
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ۵۰ هزار نیروی امدادگر در سطح کشور وجود دارد که حل شدن استخدامی و بیمه امدادگران در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از معضلات که با آن مواجه هستیم تصادفات جاده‌ای است.

وی گفت: خراسان جنوبی استان پهناوری بوده که با خشکسالی‌های متوالی مواجه هستند و این پدیده از سال‌های قبل آغاز و به اوج خود رسیده و مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 500 روستای خراسان جنوبی با تانکر سیار آبرسانی می‌شود، افزود: سیل و زلزله‌ها در این استان تاکنون در سال‌های اخیر خسارت‌های زیادی را وارد کرده است.

پیوندی تصریح کرد: استان خراسان جنوبی دارای 23 پایگاه ثابت و شش پایگاه سیار است و فاصله پایگاه‌های هلال احمر از همدیگر زیاد بوده که این نیز به دلیل پهناور بودن استان است.

وی ادامه داد: باید فاصله‌های پایگاه‌های هلال احمر را نزدیک کنیم و در کشور 598 پایگاه کوهستانی، شهری و دریایی داریم و مسئولان استانی و مردم باید دست در دست هم دهند تا مشکلات را کاهش دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تا هفته دولت سال 99 تعداد پنج پایگاه هلال احمر با اعتبارات ملی و استانی در نقاط حساس استان افتتاح خواهیم کرد.

پیوندی اظهار کرد: پروژه‌های نیمه تمام یکی از اهدافی بوده که دنبال می‌کنیم و پروژه اداری و تجاری بیرجند که نیمه تمام بوده به طول انجامیده و باید پاسخگوی آن باشیم و این تاخیر ساخت را باید جبران کنیم بنابراین تا یک سال آینده دیگر تحت هر شرایطی این پروژه به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه اداری و تجاری پروژه اقتصادی نبوده بلکه پروژه‌ای برای رفاه مردم بوده است، افزود: پروژه آشیانه بالگرد هلال احمر نیز نیمه تمام بوده که در حال حاضر این بالگرد به شکل موقت در فرودگاه بیرجند استقرار دارد و امیدواریم بزودی این آشیانه ساخته شود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: همچنین پروژه ساختمان اداری جمعیت هلال احمر نیز نیمه تمام بوده که داروخانه هلال احمر باید در آن استقرار یابد.

پیوندی بیان کرد: طرح «نذر آب2» از سال گذشته به دلیل خشکسالی‌های متوالی آغاز شده است؛ مردم استان صبور بودند که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند و باید مشکلات مردم حتی به صورت مقطعی برطرف شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته مبلغ 30 میلیارد تومان از منابع داخلی برای بسته‌های معیشتی و آبرسانی به 602 روستای سیستان و بلوچستان در قالب طرح «نذر آب 2» کمک شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: 50 هزار نیروی امدادگر در سطح کشور وجود دارد که بسیاری به دلیل عشق و علاقه در هلال احمر حضور دارند و امیدواریم در مرتبه اول بحث بیمه آن‌ها حل شود و استخدامی و بیمه امدادگران در اولویت قرار دارد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات