۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۶۱۸۹۱۵
با حضور آیت الله سعیدی؛

اجتماع عظیم لبیک یا حسین در مشهد برگزار شد + فیلم

اجتماع عظیم لبیک یا حسین در مشهد برگزار شد + فیلم
آیت الله سعیدی در اجتماع عظیم لبیک یا حسین(ع) گفت: لبیک یا حسین(ع) شعار و تعارف نیست بلکه اعلام حضور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اجتماع عظیم اجتماع لبیک یا حسین(ع) دوشنبه در شهرک شهید رجایی مشهد با حضور آیت الله سعیدی، امام جمعه قم و عزاداران حسینی برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این مراسم با بیان این که حادثه کربلای اباعبدالله(ع) منحصر به زمان و مکان خاصی نیست، گفت: حادثه کربلای اباعبدالله(ع) در همه زمان های بعد از آن تاریخ قابل تجدید و تکرار بود و از نظر مدیریت و الهام بخشی بعد از اباعبدالله(ع) به همه اهل بیت عصمت و طهارت به گونه ای منتقل شد و همه امامان بعد از ایشان داعی الی الله بودند.

وی به گروه های پاسخ دهنده به ندای لبیک یا حسین اشاره و اظهار کرد: دو گروه بعد از شهادت سیدالشهدا(ع) به ندای لبیک یا حسین پاسخ دادند، گروهی که در آن زمان به یاری امام نرفتند اما بعد از شهادت حضرت قیام کردند که تأثیر یاری حضرت در کربلا را نداشت و گروهی دیگر نیز مانند مردم عصر ما، شهدا، بسیجیان و عاشورایان که در زمان وقوع حادثه کربلا حضور نداشتند اما به ندای حضرت لبیک گفتند و این لبیک ارزش دارد چون آن روز نبودند و لبیک این ها، همان لبیک یاران حضرت در روز عاشورا است.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: لبیک یا حسین در زمانی شکل می گیرد که دو صف حق  و باطل شکل می گیرد و با گفتن لبیک یا حسین در صف حق قرار گرفته و بر علیه باطل موضع گرفته می شود، لبیک یا حسین یعنی وقتی دین خدا به خطر می افتد، حزب الهی لبیک گو پای کار است.

امام جمعه قم با بیان این که لبیک یا حسین شعار و تعارف نیست بلکه اعلام حضور است، گفت: کسی که لبیک یا حسین می گوید برایش فرقی نمی کند امام به وی مأموریتی می دهند یا نه و پای کار می آید، لبیک یا حسین یعنی هر کجا و هر زمانی که دین تو را لازم داشت حاضر باشید، لبیک یا حسین برای پست و مقام نیست بلکه ادای تکلیف الهی است.

وی افزود: در لبیک با حسین لازم نیست کسی دیگر را ببینید که به یاری حسین آمده است یا نه بلکه باید خود را ببیند چنانچه که یاران امام حسین(ع) اگر می خواستند به دیگری نگاه کنند که کسی در لشکر حضرت نمانده بود اما خود را دیدند نه کسانی را که برای ماندن چند روز در دنیا، حیات طیبه با اباعبدالله(ع) را از دست دادند./864/پ202/ب1

تعداد بازدید : 9

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
امیر خاکراه
ارسال نظرات