۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۱۸۹۱۷
مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد:

تولید نرم افزار فرهنگنامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب»

تولید نرم افزار فرهنگنامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب»
مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تولید نرم افزار فرهنگنامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب» خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده مدیر گروه فرهنگنامه‌های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از تولید نرم افزار فرهنگنامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب» خبرداد و اظهار داشت: این گروه با هدف دسترسی سریع و آسان محققان و پژوهشگران به اطلاعات مورد نیاز قرآنی، تهیه و تدوین نرم افزار فرهنگنامه قرآنی مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار خویش قرار داده است.

وی درباره ویژگی‌های نرم افزار موبایلی «فرهنگ نامه مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب» گفت: ویژگی‌های این نرم افزار عبارت از بر گرفته از کلان پروژه فرهنگ قرآن، در بردارنده ده‌ها مدخل اصلی و هزاران عنوان فرعی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، استواری بر پایه نظام الفبایی در چینش موضوعات، امکان دسترسی سریع و آسان به اطلاعات قرآنی مرتبط با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نمایش درختی موضوعات، امکان اشتراک گذاری متن، جستجوی در عناوین و محتوا و علاقمندی کردن محتوای خاص است.

تولید نرم افزار فرهنگنامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب»

مدیر گروه فرهنگنامه‌های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این پروژه که برگرفته از جامع‌ترین معجم معنایی قرآنی است، دارای ۱۳۰ مدخل اصلی و بیش از ۵۰۰۰ عنوان فرعی می‌باشد که به صورت الفبایی موضوعی ارائه شده است.

وی افزود: علاوه بر این فرهنگنامه، نرم افزار موبایلی بیش از ۱۴ فرهنگنامه و دانشنامه تخصصی نیز با همکاری این گروه و اداره فناوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تهیه و در بازار ارائه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده اظهار داشت: عناوین برخی از فرهنگنامه‌های مذکور عبارت از فرهنگنامه و دانشنامه امنیت، سیاست، پیشرفت، اخلاق، معنویت، خانواده، مدیریت، هنر، کلام اسلامی، مطالعات اجتماعی و تمدنی، محیط زیست، جهاد و شهادت، تاریخ و اعلام، فقه و حقوق است.

وی خاطرنشان کرد: دریافت نرم افزار این فرهنگنامه‌های تخصصی از سایت بازار به نشانی www.cafebazaar.ir رایگان است. /۸۲۲/پ ۶۰۲/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات