۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۶۱۸۹۲۳
نصرالله:

معادله بازدارندگی را تثبیت کردیم و خط قرمز اسرائیل را شکستیم

معادله بازدارندگی را تثبیت کردیم و خط قرمز اسرائیل را شکستیم
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «حمله به مرزهای ۱۹۴۸ از خطوط قرمز دشمن بود که با عملیات یکشنبه حزب الله، بزرگترین خط قرمز اسرائیل در دهه‌های اخیر شکسته شد».

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه‌شب درباره عملیات روز یکشنبه گذشته مقاومت علیه تجاوزهای رژیم صهیونیستی و انتقام حزب‌الله سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود از آمادگی ارتش لبنان و همراهی آن با مقاومت در مقابله با دشمن اسرائیلی تقدیر و تشکر کرد و گفت که پیروزی‌ها به دست رزمندگانی که ۲۴ ساعته حاضر بودند، به دست می‌آید و معادلات رقم می خورد.

وی در ادامه گفت که رژیم صهیونیستی در عملیات اولش که در منطقه عقربا در حومه دمشق صورت گرفته، دو نفر از اعضای حزب‌الله را به شهادت رساند و ساعاتی بعد با دو پهپاد بمب‌گذاری شده به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرد که یکی از این دو پهپاد سقوط کرد و پهپاد دیگر رژیم صهیونیستی هم در انجام ماموریتش شکست خورد. بنابراین کل این عملیات رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شد.

دبیرکل حزب‌الله گفت که ما آشکارا اعلام کردیم پاسخ حملات دشمن را می‌دهیم و به دشمن گفتیم که منتظر ما باشد و این یکی از مولفه‌های قدرت مقاومت است.

وی افزود: از ابتدا گفته بودیم که در برابر این تجاوزات رژیم صهیونیستی ساکت نخواهیم نشست و هرگز قبول نخواهیم کرد که معادلات جدیدی در منطقه اعمال شود و به همین دلیل برای بر هم زدن این معادلات به تجاوزات اسرائیل پاسخ دادیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد، دشمن صهیونیستی یکشنبه گذشته زمانی که سخنرانی ایراد شده بود تا دیروز در حالت رعب و وحشت به سر می‌بُرد. این حق ماست از سرزمین خود دفاع کنیم و پهپادهای رژیم صهیونیستی در آسمان لبنان را هدف قرار دهیم و این چیزی است که ما آن را عملا در میدان ثابت کرده‌ایم.

نصرالله اعلام کرد که دشمن صهیونیستی پیش از حمله مقاومت مرزهای را تخلیه کرده بودند، این در حالی است که نیروهای مقاومت در مکانی که باید حضور داشتند.

وی تصریح کرد، ارتش لبنان و نیروهای مقاومت در مقرهای خود باقی ماندند، اما اسرائیلی‌ها پست‌های خود را ترک کردند و نه‌ تنها عقب‌نشینی بلکه فرار کردند.

سید حسن نصرالله افزود:‌ حتی شهرک‌نشینان اسرائیلی می‌ترسیدند از اینکه خود را نشان دهند و در خانه‌هایشان ماندند. دیگر هیچ سامانه گنبد آهنینی باقی نماند که به شمال سرزمین‌های اشغالی انتقال نیافته باشد.

وی تصریح کرد، مقاومت در روز روشن عملیات خود را در انجام داد چون ما قبلا گفته بودیم که این عملیات در شب صورت نخواهد گرفت. مقاومت عملیات خود را در روز روشن و در حالی انجام داد که پهپادهای دشمن در آسمان بودند؛ عمدا شب را برای عملیات انتخاب نکردیم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما تحمیل یک معادله جدید و از بین بردن پیروزی جنگ 33 روزه سال 2006 را نمی پذیریم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم واکنش نشان دهیم. واکنش ما شامل دو بخش بود که بخش اول در مرزها با فلسطین اشغالی و دیگری مربوط به پهپاد‌ها است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که حزب‌الله عمق اراضی دشمن را هدف قرار داد و این عملیات با وجود تهدیدات رژیم صهیونیستی در عمق مشخص سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت.

دبیرکل حزب الله گفت، همانطوری که فیلم‌های منتشر شده از انهدام خودروی نظامی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، حمله مقاومت به عمق خاک رژیم صهیونیستی انجام گرفت.  اسرائیل در گذشته از داخل مزارع اشغالی «شبعا» مورد تهاجم حزب‌الله قرار می‌گرفت، اما این حمله امروز در مرزهای ۱۹۴۸ که رژیم صهیونیستی آن را خط قرمز خود می‌داند، صورت گرفته است.

نصرالله با بیان اینکه پاسخ ما در مرزهای اراضی اشغالی 1948 صورت گرفته است، افزود: حمله به مرزهای ۱۹۴۸ از خطوط قرمز دشمن بود که با عملیات یکشنبه حزب الله، بزرگترین خط قرمز اسرائیل در دهه‌های اخیر شکسته شد.

وی خاطرنشان کرد، مهمترین چیزی که در عملیات روز گذشته مقاومت رخ داده بود، شجاعت نه فقط حزب الله بلکه همه مسئولان لبنانی با وجود تهدیدات رژیم صهیونیستی است.

سید حسن نصرالله اعلام کرد که با انجام عملیات یکشنبه مقاومت،‌ معادله بازدارندگی در منطقه تثبیت شد. ما پیشتر به نتانیاهو گفته بودیم که دیگر خطوط قرمز را رعایت نخواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به اسرائیلی‌ها گفت که از تجاوزات خود دست بردارید، چون همه نظامیان و تجهیزات شما در عمق خاک سرزمین‌های اشغالی در تیررس و جزو اهداف ما قرار دارد.

وی با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت لبنان به اسرائیلی‌ها گفت: دیگر زمان تجاوزات و تعرض پهپادهای اسرائیلی به حاکمیت لبنان گذشت. نصرالله افزود: تاریخ اول سپتامبر 2019 را به یاد داشته باشید، زیرا آغاز مرحله جدیدی از وضعیت مرزی برای حفاظت از اراضی لبنان است.

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل می‌گفت که ارتش اول منطقه است، اما دیدیم این رژیم سرکش که طی چند روز اخیر صدها میلیون نفر را ترسانده بود، چگونه از بیم حملات حزب‌الله نگران شد و ترسید که این نشانگر خواری و زبونی آنها است، این در حالی است که ارتش لبنان و رزمندگان مقاومت صحنه را ترک نکردند و مردم لبنان هم در جای خود حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد، اسرائیلی‌ها باید بدانند که آنچه رخ داده، حماقت نتانیاهو را که در حال حاضر نمی‌داند به دلیل داشتن پرونده‌های فساد در دادگاه‌ها چه کند، نشان می‌دهد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که به هرگونه حمله به لبنان پاسخ داده می‌شود و اگر اسرائیل بار دیگر به ما حمله کند، دیگر آنچه که «خط آبی» گفته می‌شود، را به رسمیت نخواهیم شناخت.

سید حسن نصرالله اعلام کرد که مهم‌ترین دستاورد این عملیات، نفس انجام آن بود. نکته مهم آن بود که عملیات در حالی صورت گرفت که برای هفت روز تمام مقامات اسرائیلی ما را تهدید می‌کردند و به رغم تمام اهداف کاذبی که دشمن ایجاد کرده بود، حزب‌الله یک هدف مشخص را در عمقی مشخص هدف قرار داد.

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد، هر کس می‌گوید که هدف قرار دادن پهپادهای اسرائیلی موجب بی ثباتی می‌شود به اسرائیلی‌ها اعلام کند که زمان نقض حریم هوایی لبنان پایان یافته است.

وی گفت که با وجود تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی و استقرار تانک‌ها و دیگر تجهیزات نظامی آن در آستانه پاسخ حزب‌الله، منتظر ماندیم و صبوری به خرج دادیم تا اینکه هدف مورد نظر را به دقت رصد و سپس ضربه کاری را وارد کردیم.

ارسال نظرات