۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۱۸۹۳۸
رییس دانشگاه امام صادق مطرح کرد؛

حماسه حسینی راز پویایی جامعه اسلامی

حماسه حسینی راز پویایی جامعه اسلامی
حجت الاسلام سعدی حماسه حسینی را راز پویایی جامعه اسلامی دانست و گفت: اربعین حسینی بزرگ ترین اجتماع بشری بر محور محبت امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعدی رییس دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در مسجد جامع ارگ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: محبت و مودت نسبت به سیدالشهدا(ع) بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه انسان با معرفت نسبت به امام حسین(ع) است که می تواند از مجالس عزاداری ایشان استفاده ببرد، ادامه داد: همه انبیای الهی با شنیدن داستان کربلا بر مظلومین حضرت اشک ماتم ریختند و ارتقای درجه یافتند.

حجت الاسلام سعدی با استناد به کلام مبارک پیامبراکرم(ص) که درود فرستادند بر گریه کنان اباعبدالله الحسین(ع)، ابراز کرد: حضرت می فرمایند: درود خداوند بر کسی که به مظلومیت امام حسین(ع) اشک بریزد و اگر اشک ندارد خود را به تباکی بزند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه عهده دار و حرکت دهنده جریان ولایی خداوند است، اظهار داشت: این جریان ولایی است که انسان ها را از تاریکی بیرون آورده و در روشنایی آنها را به سوی سعادت راهنمایی می کند.

وی ادامه داد: اگر کسی مصیبتی را برای رضای خدا تحمل کند خداوند به او توجه کرده و در حقش صلوات می فرستد؛ بنابراین مجالسی که برای مظلومیت امام حسین(ع) اشک می ریزند و ناله سر می دهند خداوند برای آن مجلس صلوات می فرستد و رحمت خود را شامل آن عزاداران می کند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه خداوند مسیر هدایت را برای عزاداران حسینی آشکار می کند، گفت: گریه برای امام حسین(ع) باید از روی معرفت و شناخت باشد، طبق صریح روایات؛ برای مظلومیت حضرت سیدالشهدا(ع) گریه کنید و داد بزنید، انسان هنگام گریه بر اهل بیت(ع) باید با بلای آنان همراه باشد و بسوزد.

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه شیعیان در حزن اهل بیت(ع) محزون و در شادی آن بزرگان مسرور هستند، ابراز کرد: محرم الحرام، ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) است؛ ماه محرم فرصتی است تا شیعیان و محبان حضرات معصومین در فضای حقیقی و مجازی به تبلیغ و تبیین فرهنگ و واقعه عاشورا بپردازند.

وی با بیان اینکه بزرگ ترین اجتماع بشری بر محور محبت امام حسین(ع) در روز اربعین حسینی شکل می گیرد، گفت: اگر کسی زبانش به بیان معارف اهل بیت(ع) بازنشود آن شخص انسانی گنگ است که نمی تواند با زبان به یاری اهل بیت(ع) بشتابد.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) در پایان خاطرنشان کرد: جامعه ای پویا و زنده است که با فرهنگ حماسه حسینی عجین باشد./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات