۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۱۸۹۴۴
حجت الاسلام طبرسی:

فرهنگ عاشورایی عامل رشد اخلاقی و معنوی جامعه است

فرهنگ عاشورایی عامل رشد اخلاقی و معنوی جامعه است
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، فرهنگ عاشورایی را زمینه ساز رشد فکری، اخلاقی و معنوی جامعه اسلامی دانست.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، فرهنگ عاشورایی را زمینه ساز رشد فکری، اخلاقی و معنوی جامعه اسلامی دانست.
 
وی با بیان این که فرهنگ حسینی سرشار از ارزش‌های اخلاقی، انسانی و معنوی است که در دنیای مادی نمی‌گنجد، افزود: باید با گسترش این فرهنگ ناب و اصیل اسلامی در جامعه، دایره انسانیت، اخلاق و معنویت بیشتر گسترش پیدا کند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که از ظرفیت بالای دینی و تربیتی ماه محرم می‌توان در جهت تقویت اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی بهره‌های فراوان برد، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت بالای دینی در جهت مقابله با آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که جامعه اسلامی در سایه فرهنگ ناب عاشورا به اوج اخلاق و معنویت دست خواهد یافت، تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در ماه محرم خود سند روشنی بر جایگاه والای فرهنگ حسینی در جامعه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علیرغم همه توطئه‌ها و تلاش‌های سازمان یافته دشمنان علیه فرهنگ و دین، اما به وضوح می‌بینیم که نسل جوان چگونه در ماه محرم به عشق سید و سالار شهیدان به سر و سینه می‌زنند، خاطرنشان کرد: حضور پرشور نسل جوان در هیأت‌های عزاداری خود دلیل محکمی بر تشنه بودن جامعه به ارزش‌های الهی و معنوی است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن سرمایه گذاری بسیاری برای از بین بردن فرهنگ دینی و ارزش‌های معنوی در جامعه اسلامی انجام داده است، افزود: اما علیرغم همه این تلاش ها، فرهنگ حسینی در جامعه دینی ماندگار، پویا و بالنده است.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که پویایی و ماندگاری فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی نشان از الهی بودن این جریان است، خاطرنشان کرد: هر آنچه که در مسیر رضای الهی باشد هیچ قدرتی نمی‌تواند مانعی برای آن ایجاد کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن پس از شکست در کمرنگ کردن حضور مردم به ویژه نسل جوان در عزاداری‌ها به انحراف در مسیر این ارزش والای دینی روی آورده است، تصریح کرد: دشمن می‌کوشد با ترویج برخی آفت‌ها و بدعت‌های خطرناک مسیر عزاداری حسینی را منحرف کند که باید هوشیار باشیم تا در دام دشمن گرفتار نشویم./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات