۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۱۸۹۴۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
طنین لبیک یا حسین(ع) در استان، ضرورت ترویج آموزه های دینی برای کاهش جرایم و نمایشگاه شرح شیدایی در فاروج عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  عصر روز گذشته  و در دومین روز از ماه محرم، ندای لبیک یا حسین(ع) در استان طنین انداز شد.

امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد عصر دیروز میزبان عاشقان  سید و سالار شهیدان بود که در آستان مبارک این امامزاده گرد هم آمدند و در مراسم لبیک یا حسین(ع) شرکت کردند و بار دیگر ارادت خود را با طنین لبیک یا حسین(ع) به امام سوم شیعیان و اهل بیت(ع) نشان دادند.

سخنران این مراسم با بیان این که حسینی شدن مهم است، افزود: اگر کسی می خواهد به ندای امام حسین(ع) لبیک بگوید باید ابتدا به ندای درونی اش توجه کند.

حجت الاسلام کاملی افزود: قیام امام حسین(ع) با حضور تمام خانواده وی از جمله طفل شیرخوارش از جنس جنگ های معمولی نبود و از جنس حماسه بود تا صدای مظلومیت را به گوش جهانیان برساند. وی تصریح کرد: آنانی که می خواستند نور خدا را خاموش کنند غافل از این بودند که خودشان خاموش می شوند اما نور خدا هیچ وقت خاموش نمی شود.

ضرورت ترویج آموزه های دینی برای کاهش جرایم

با ترویج آموزه های دینی و تشویق مردم به صبر و گذشت و صلح و سازش توسط روحانیان و مبلغان می توان برای رفع و کاهش جرایم اقدام کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شیروان با بیان این مطلب و با اشاره به این که اعتیاد بلای خانمان سوز جامعه و عامل اکثر آسیب های اجتماعی شده است، در جمع روحانیان و مبلغان این شهرستان افزود: امر به معروف و نهی از منکر موجب کاهش ورودی پرونده ها به محاکم می شود و ما باید تلاش کنیم فرهنگ صلح و سازش و فواید آن در بین مردم ترویج یابد.

به گفته هدایتی نیا، امروز شهروندان با کوچک ترین مشاجره و منازعه به مراجع قضایی مراجعه می کنند در حالی که با مراجعه به بزرگان و ریش سفیدان و روحانیان برای صلح و سازش می توان از ورود چنین پرونده هایی به محاکم قضایی جلوگیری کرد.

وی افزود: یکی دیگر از معضلاتی که خانواده ها را تهدید می کند استفاده نادرست از فضای مجازی است که روحانیان و مبلغان در خط مقدم تبلیغ می توانند جامعه را از آثار سوء آن آگاه کنند.به گفته وی، امروز برخی زندگی ها از سبک اسلامی به غربی تغییر پیدا کرده است.

 نمایشگاه شرح شیدایی در فاروج

نمایشگاه شرح شیدایی به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدا... الحسین(ع) با رویکرد مسجد محوری، در مسجد آل یاسین فاروج ششم محرم برپا می شود.

رئیس دادگستری فاروج در جلسه برنامه ریزی برای برپایی این نمایشگاه، با اشاره به فضیلت ماه محرم و اهمیت برپایی این نمایشگاه در مسجد گفت: روحانیت ستون برنامه های ماه محرم است و روحانیان باید از مطالب پرمحتوا و اثرگذار در محافل و مجالس حسینی استفاده کنند.

جعفری افزود: برپایی این نمایشگاه ظرفیت بسیار ارزشمندی است که در غرفه های آن به موضوعات مهم روز از جمله عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، بررسی مهم ترین آسیب های اجتماعی روز، فضای مجازی و مواد مخدر پرداخته و از ظرفیت روحانیان در این زمینه استفاده می‌شود.

«وقتی سایه‌ها جان می‌گیرند» نقد می‌شود

مجموعه «وقتی سایه‌ها جان می‌گیرند» در بوته نقد قرار می‌گیرد.

مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان شمالی گفت: در این مجموعه به خاطرات دلاورمرد ارتش جمهوری اسلامی ایران، طیب بقایی‌مقدم از ۱۲۶ ماه حضور در جنگ و خنثی سازی میادین مین پرداخته شده است.

صدیقی ادامه داد: این جلسه به همت حوزه هنری استان و با مشارکت حوزه هنری خراسان رضوی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری کارگاه تدوین و تنظیم خاطرات شفاهی با حضور استاد محمد قاسمی‌پور در شانزدهم ماه جاری خبرداد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات