۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۱۸۹۶۵
مدیر کل اوقاف مازندران:

قیام امام حسین، درس حریت و آزادگی به جهان است

قیام امام حسین، درس حریت و آزادگی به جهان است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: سید و سالار شهیدان با قیام خود در برابر باطل به همه عالم درس حریت و آزادگی داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در سوگواره بصیرت عاشورایی در ساری با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، قیام حسینی را سرشار از درس‌ها و عبرت‌های تاریخی عنوان کرد و گفت: سید و سالار شهیدان با قیام خود در برابر باطل به همه عالم درس حریت و آزادگی داد.
 
وی با بیان این که قیام امام حسین (ع) موجب حفظ و گسترش دین در جهان شد، افزود: سید و سالار شهیدان با قیام خود فرهنگ ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را در جهان نهادینه کرد.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز ملت ایران با الگو قرار دادن قیام حسینی در برابر ظلم و ستم زمانه ایستاده است، بیان داشت: امروز فرهنگ ناب حسینی با پرچم داری ملت ایران در جهان گسترش یافته است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امام حسین (ع) در برابر ظلم زمانه سکوت نکرد و برای حفظ دین با دشمن جنگید، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی در سایه الگوی حسینی در برابر دشمنان و بدخواهان ایستاده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هویت شیعه به محرم، غدیر و مهدویت است، بیان داشت: دشمن در طول تاریخ اسلام با ابزار‌های متعددی تلاش کرد تا پیام نهضت حسینی گسترش پیدا نکند و محدود بماند، اما شکست خورد.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که پیام کربلا که همان ظلم ستیزی و حق طلبگی بوده امروز در دنیا گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ اصیل دینی عامل شکست توطئه دشمنان و عزت و اتقدار ملت ایران اسلامی شده است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که در کنار شور حسینی باشد سطح شناخت خود را نسبت به اهداف این قیام مهم تقویت کنیم، بیان داشت: نقش مداحان، مبلغان دینی و هیأت‌های مذهبی در کسب معرفت حسینی در این ایام بسیار ضروری است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح شمیم حسینی ویژه ماه محرم ازسوی سازمان اوقاف خبر داد و گفت: این طرح در سطح آستان مقدس امامزادگان و هیأت‌های مذهبی مازندران اجرا می‌شود./950/
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات