۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۱۸۹۷۰
همزمان با ایام ماه محرم؛

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با ایام ماه محرم در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با ایام ماه محرم در خراسان جنوبی خبر داد.

وی گفت: طرح سوگواره عاشورایی هر ساله در ایام ماه محرم در استان برگزار شده و امسال نیز این طرح در 55 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در این طرح 59 مبلغ و روحانی حضور دارند، افزود: این سوگواره نیز در دو بخش برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و بخش «طرح شمیم حسینی» در جهت اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین با محوریت روضه خوانی، تعزیه و اطعام اجرا می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به طرح «شمیم حسینی» در استان تصریح کرد: این طرح به منظور کمک به هیئات مذهبی شهری و روستایی استان بوده که به همین جهت نیز نمایشگاه «شمیم حسینی» در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برپا شده است.

وی، شعار سوگواره بصیرت عاشورایی را «کَرامَتَنَا الشَّهادَهُ» دانست و ادامه داد: سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، عزاداری، برپایی نمازجماعت، خیمه‌های معرفتی کودکان، پاسخگویی به مسائل شرعی و ایستگاه صلواتی از جمله برنامه‌های بقاع متبرکه استان در دهه اول ماه محرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه اجتماع «لبیک یا حسین» روز گذشته در 19 بقعه متبرکه استان برگزار شده است خاطرنشان کرد: همچنین اجتماع شیرخوارگان حسینی نیز همزمان با نخستین روز جمعه ماه محرم در 13 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه تجمع «احلی من العسل» در 12 بقعه متبرکه استان مصادف با هفتم ماه محرم برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان مصادف با نهم و دهم محرم در 52 بقعه و نیز مراسم «تجمع رهروان زینبی» مصادف با 12 ماه محرم در 15 بقعه با حضور هیأت‌های عزاداری برگزار خواهد شد.

وی افزود: تاکنون 813 موقوفه مرتبط با نیت محرم و 42 موقوفه با نیت روضه خوانی، 426 موقوفه با نیت تعزیه داری، 345 موقوفه با نیت اطعام بوده است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات