۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۱۸۹۷۲
سید حسن نصرالله:

مقاومت در عملیات یکشنبه بزرگترین خط قرمز اسرائیل را شکست

مقاومت در عملیات یکشنبه بزرگترین خط قرمز اسرائیل را شکست
دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب درباره عملیات اخیر مقاومت که در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان انجام گرفت، صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب درباره عملیات اخیر مقاومت که در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان انجام گرفت، صحبت کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود ضمن حمد و سپاس خداوند، از رزمندگان و فرماندهان مقاومت که طی هشت روز گذشته ۲۴ ساعته در امتداد مرزها با فلسطین اشغالی در آمادگی به سر می بردند، تشکر و قدردانی نموده و گفت: پیروزی ها به دست رزمندگانی که ۲۴ ساعته حاضر بودند، حاصل می شود و معادلات رقم می خورد.

دبیرکل حزب الله همچنین از ارتش لبنان که در آماده باش به سر می برد و حاضر بود و نیز از مردم لبنان که زندگی طبیعی خود را دنبال می کردند، تشکر کرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت که این رویداد شامل دو حادثه یکی بمباران عقربا در نزدیکی دمشق توسط این رژیم و سپس حمله پهپادی به ضاحیه جنوبی بیروت بود.

وی همچنین افزود که پهپاد دوم صهیونیست ها که برای حمله به هدف مشخص خود آمده بود در تحقق این کار شکست خورد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما تحمیل یک معادله جدید و از بین بردن پیروزی تموز را نمی پذیریم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم به آنچه روی داده است واکنش نشان دهیم. واکنش ما شامل دو بخش بود که بخش اول در مرزها با فلسطین اشغالی و دیگری مربوط به پهپاد ها است.

وی ادامه داد: ما علنی گفتیم که پاسخ خواهیم داد و این پاسخ از لبنان و در امتداد مرزها خواهد بود و به دشمن گفتیم که منتظر ما باش. ما می توانستیم سکوت کنیم و تهدیدی انجام ندهیم و سپس دشمن را غافلگیر کنیم. اعلام قطعی بودن واکنش در حد خود چالشی بزرگ از سوی مقاومت بود. اسرائیلی ها مرزها را تخلیه کردند و نظامیان و خودروهای نظامی آنها دیده نمی شدند. اسرائیلی ها خط مقدم خود را کاملاً تخلیه کردند به این معنی که نه تنها دچار ترش شدند بلکه فرار کردند. اسرائیلی ها پایگاه های نظامی در مرزها و در مواردی در داخل عمق خود را خالی کردند. حتی در شهرک های صهیونیست نشین احدی دیده نمی شد و سکوت برقرار بود و همه در خانه بودند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: اسرائیلی ها هر گنبد آهنینی را که ممکن بود روانه شهرک های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی کردند و در آماده باش کامل به سر می بردند. اسرائیل این رژیم سرکش که مدعی است ارتش اول منطقه است و طی چند روز صدها میلیون نفر را می ترساند نگران و بیمناک شده بود و این نشانگر خواری و زبونی آنها است. در مقابل ارتش لبنان و رزمندگان مقاومت صحنه را ترک نکردند و در جای خود حضور داشتند و مردم و اهالی نیز به همین شکل بودند.

دبیرکل حزب الله افزود: مقاومت در روز روشن و در نزدیکی مرزها و در حالی که پهپادهای آنها در آسمان بود دست به عملیات زد و ما تعمدا عملیات را در شب انجام ندادیم. مقاومت عمق دشمن را هدف قرار داد و این علیرغم تمام اهداف توهمی و تجهیزات آنها بود اما مقاومت هدف مشخصی را نشانه رفت و کاملاً به آن ضربه زد. مهمترین رویداد روز گذشته نفس انجام این عملیات بود و بزرگترین فاکتور این عملیات نیز این بود که در حالی انجام شد که طی ۷ روز گذشته مقام اسرائیلی باقی نماند که ما را تهدید نکند.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: در گذشته هنگامی که تجاوزی علیه ما صورت می گرفت از داخل مزارع شبعا واکنش نشان می دادیم و کمین های ما داخل اراضی اشغالی لبنان بود. تعدی به مرزهای ۱۹۴۸ از خطوط قرمز دشمن بود و هیچ اقدامی که از این نقطه بر ضدش صورت بگیرد برایش قابل تحمل نبود. دستاورد این عملیات این بود که مقاومت طی آن بزرگترین خط قرمز اسرائیل طی ده ها سال را شکست. ما معادله بازدارندگی را تثبیت کردیم و به نتانیاهو که می خواست قواعد درگیری را تغییر دهد گفتیم که دیگر خط قرمزی وجود ندارد.

دبیرکل حزب الله خطاب به دشمن صهیونیستی گفت: اگر تجاوزی انجام دهید تمام نظامیان، مرزها و شهرک هایتان در مرزها و عمق فلسطین اشغالی در معرض تهدید و واکنش خواهد بود. از تاریخ یکم سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۰ شهریور) وضعیت جدیدی برای دفاع از لبنان، امنیت و مردم آن رقم خورده است و دیگر خطوط قرمزی وجود ندارد. لبنانی ها حق دارند که از آسمان و خاک خود دفاع کنند و ما این کار را خواهیم کرد. ما موضوع رویارویی با پهپادهای اسرائیلی را تثبیت کردیم.

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد: هر کس می گوید که هدف قرار دادن پهپادهای اسرائیلی موجب بی ثباتی می شود با اسرائیلی ها سخن بگوید و به آنها اعلام کند که زمان نقض حریم هوایی لبنان پایان یافته است. واکنش به تجاوزات اسرائیل از یکشنبه گذشته و سپس با عملیات مقاومت و تثبیت حق خود در رویارویی با پهپادها آغاز شده است. ما از این مرحله به مرحله ای جدید و قدرتمندتر خواهیم رفت و نتانیاهو را از تضعیف توازن بازدارندگی منع کردیم./1360//101/خ

ارسال نظرات