۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۱۸۹۷۸
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

دشمنان تلاش می کنند تا فرهنگ عاشورا نشر پیدا نکند

دشمنان تلاش می کنند تا فرهنگ عاشورا نشر پیدا نکند
حجت الاسلام غلامی با بیان این که دشمنان تلاش کردند تا فرهنگ عاشورا نشر پیدا نکند، گفت: اما همه این تلاش ها قیام امام حسین ماندگار و فرهنگ آن در جهان نشر پیدا کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در سوگواره بصیرت عاشورایی در ساری با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم بر ضرورت تبیین صحیح فلسفه تاریخ کربلا از سوی مبلغان دینی و روحانیان در این ماه تأکید کرد.
 
وی با تأکید براین که باید از سخنان حاشیه ای و انحرافی در این ماه پرهیز شود، افزود: جریان عاشورا و قیام حسینی سرشار از درس ها و عبرت های تاریخی است که نیازمند تبیین در جامعه امروز است و این وظیفه روحانیت است.
 
حجت الاسلام غلامی، حادثه کربلا را تقابل جبهه حق و باطل دانست و خاطرنشان کرد: با تبیین صحیح حادثه کربلا و مسائل مرتبط به آن امروز می توانیم کربلایی ها و یزیدی های زمان را بیشتر بشناسیم.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که در چهل سال اخیر نیز تقابل جبهه حق و باطل در جامعه اسلامی نیز به وضوح دیده شده است، بیان داشت: تقابل جبهه حق و باطل در دنیای امروز را می توان به جمهوری اسلامی به عنوان جبهه حق و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایت کار به عنوان جبهه باطل معرفی کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نظام سلطه در طول چهل سال اخیر هر چه توان داشته برای تضعیف و ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار گرفته اما شکست خورده است، بیان داشت: امروز ایران اسلامی علیرغم همه فشارهای اقتصادی و سیاسی امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارد.
 
حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که در طول تاریخ برخی ها تنها تماشاچی تقابل دو جبهه حق و باطل بوده اند، خاطرنشان کرد: بی‌تفاوت‌ها همان جبهه باطل و تیزکننده شمشیر جبهه باطل هستند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که در روز عاشورا بنا به گفته یکی از مورخان دو هزار 500 نفر از افراد لشکر یزید حافظ قرآن بودند، بیان داشت: امروز نیز ما با برخی ها در لباس شیعه انگلیسی و لندنی در جبهه باطل در حال جنگیدن هستیم.
 
حجت الاسلام غلامی با بیان این که دشمنان تلاش کردند تا فرهنگ عاشورا نشر و گسترش پیدا نکند، گفت: اما علیرغم همه این تلاش ها قیام امام حسین(ع) ماندگار و فرهنگ آن در جهان نشر پیدا کرده است که نشان دهنده الهی بودن قیام امام حسین(ع) است./950/
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات