۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۱۸۹۸۹
رئیس جمعیت هلال احمر ایران:

ملت ایران ۳۸۰ میلیارد تومان به سیل‌زدگان کشور کمک کردند

ملت ایران ۳۸۰ میلیارد تومان به سیل‌زدگان کشور کمک کردند
رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ملت ایران در سیل اخیر مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۱۶۰ میلیارد تومان نیز کمک غیرنقدی به سیل زدگان کشور کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرهای غربی و شمالی کشور در ابتدای سال جاری دچار سیلاب و خسارت‌های زیادی شدند.

وی گفت: ملت ایران نیز در سیل اخیر که در فصل بهار امسال رخ داد مبلغ 220 میلیارد تومان کمک نقدی و 160 میلیارد تومان نیز کمک غیرنقدی به سیل زدگان کشور کمک کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: جمعیت هلال احمر ارگان فرهنگی و اجتماعی بوده که در بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم کمک کننده است.

پیوندی تصریح کرد: خراسان جنوبی از محرومیت‌های بسیاری در کشور رنج می‌برد که امید داریم برخی از این مشکلات با تعامل بین دستگاه‌های اجرایی کاهش دهیم.

وی ادامه داد: تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان خراسان جنوبی یکی از معضلات جدی بوده که ما را رنج می‌دهد و سیل و خشکسالی نیز از مشکلات عمده در استان است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی هر چند سال یکبار زلزله بزرگ دارد و می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشند و جمعیت هلال احمر نیز در تلاش است تا با اعتبارات ملی برخی از مشکلات مردم برطرف شود.

پیوندی اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل خشکسالی‌های متوالی طرح «نذر آب» در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و در این طرح بسته‌های فرهنگی برای مدارس، مخازن آب توزیع و برخی از مشکلات بهداشتی و درمانی آن حل شد.

وی افزود: هر چند شاهد سیل‌هایی بودیم اما همچنان استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با خشکسالی مواجه هستند و امسال نیز طرح «نذر آب» در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی انجام می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات