۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۱۸۹۹۲

تحرکات تازه قانونگذاران کنگره آمریکا علیه ائتلاف سعودی

تحرکات تازه قانونگذاران کنگره آمریکا علیه ائتلاف سعودی
تعدادی از قانونگذاران کنگره به منظور توقف حمایت‌های واشنگتن از ائتلاف متجاوز سعودی، تلاشی تازه را برای افزودن یک متمم به لایحه بودجه دفاعی آمریکا آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از اعضای کنگره آمریکا علیرغم مواجهه چندین باره آنها با وتوی رییس‌جمهور، تحرکات خود را برای توقف حمایت‌های واشنگتن از ائتلاف متجاوز سعودی تشدید کرده‌اند.

به گزارش «واشنگتن پست»، تعدادی از هم حزبی‌های جمهوریخواه دونالد ترامپ و قانونگذاران دموکرات مجالس سنا و نمایندگان آمریکا تلاشی تازه را برای متوقف کردن حمایت‌های واشنگتن از ریاض در جنگ یمن کلید زده‌اند.

طبق این گزارش، «هدف این قانونگذاران، ممنوع کردن حمایت لجستیکی آمریکا از حملات هوایی ائتلاف (سعودی) از طریق افزودن یک متمم به لایحه سالیانه بودجه دفاعی است؛ اقدامی که آنها امیدوارند با منع ارسال قطعات یدکی هواپیماها که عربستان سعودی به آنها برای هواپیماهایش نیاز دارد عملا سبب زمینگر شدن کارزار حملات هوایی به یمن شود. طرح قانونگذاران همچنین بخش‌های خاصی از تبادل اطلاعاتی (بین آمریکا و عربستان سعودی) را هم محدود خواهد کرد».

این متمم را در ابتدا «رو خانا» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا ارائه داد و متمم پیشنهادی او در نسخه تصویب شده لایحه بودجه در مجلس نمایندگان (که اکثریت آن در دست دموکرات‌ها است) رای آورده است و حالا تعدادی از قانونگذاران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در حال فشار بر اعضای سنا به منظور تصویب این متمم در مجلس سنا و حذف نکردن این متمم هستند.

چهره‌های شناخته‌ شده‌ای در کنگره آمریکا از هر دو حزب، حامی این متمم هستند و آنها به همین منظور نامه‌ای خطاب به اعضای ارشد دموکرات و جمهوری‌خواه کمیته‌های امور مسلح مجلسین کنگره نوشتند./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات