۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۱۸۹۹۸
حجت الاسللام بیرانوندی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در ترویج ارزش های دینی

ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در ترویج ارزش های دینی
مسؤول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس روحانیت لرستان با تأکید بر ضرورت تبیین فلسفه قیام عاشورا، گفت: از ظرفیت حوزه در این راستا باید استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حسین بیرانوندی، مسؤول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: روحانیت در عرصه های مختلف همواره نقش آفرین هستند.

وی افزود: در طول تاریخ همواره روحانیت در حفظ و اعتلای ارزش های انسانی، ملی و دینی به خوبی ایفای نقش کرده اند و در بصیرت بخشی و روشنگری بین مردم حضوری مؤثر دارند.

حجت الاسلام بیرانوندی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب «بدون حضور روحانیت، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید، زیرا روشنفکران، گروه‌ها و احزاب غیراسلامی، توانایی و نفوذ و مقبولیت روحانیت را در سطح کشور نداشتند.»

وی در ادامه به نقش روحانیت در پیروزی دوران انقلاب و رساندن پیام امام راحل به مردم و در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: در دوران جنگ روحانیت افزون بر انجام فعالیت های فرهنگی در میدان جنگ در کنار دیگر رزمندان نقش آفرینی کردند و جامعه روحانیت شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرد.

حجت الاسلام بیرانوندی به بیان رسالت خطیر امروز روحانیت و مقابله با توطئه های دشمنان پرداخت و افزود: دشمنان اسلام و انقلاب  امروز به دنبال از بین بردن هویت دینی جامعه هستند و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

وی ماه محرم را فرصتی مناسب برای انجام فعالیت های تبلیغی و آگاهی بخشی به نسل جوان و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در این راستا از ظرفیت عظیمی برخوردار بوده و باید از این ظرفیت در تبیین ارزش‌های دینی و بیان فلسفه قیام عاشورا استفاده شود./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات