۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۱۹۰۲۸
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

نخستین ولایت ستیز عالم هستی ابلیس است

نخستین ولایت ستیز عالم هستی ابلیس است
آیت الله صدیقی با بیان اینکه نخستین ولایت ستیز عالم هستی ابلیس است، گفت: ولایت ستیزی و ولایت گریزی جهان امروز نتیجه شیطنت ابلیسیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در آستان مقدس امامزادگان جعفر(ع) و حمیده خاتون(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در اسلام مساله ضرورت حجت و هدایت گر از امور پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه خداوند هر چه آفریده زیبا خلق کرده است، ادامه داد: همه افعال پروردگار زیبا است چون خودش جمیل است؛ خداوند برای هدایت انسان ها انبیا را مبعوث کرد چون می دانست بشر زیبایی ها را به زشتی مبدل می کند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه عدالت مایه هماهنگی انسان و عالم هستی می شود، ابراز کرد: اساس خلقت خداوند حول محور عدالت است؛ از این رو تمامی اجزای این عالم منظم بوده و بر سر جای خودش قرار گرفته است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه دنیا مزرعه عالم آخرت است، اظهار داشت: انسان دنیا را باید برای آخرت آباد کند اما اگر بنا باشد دنیا آخرت آدمی را ویران کند باید از آن صرف نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی پیامبران دارای کتاب و شریعت هستند، گفت: پیامبراکرم(ص) به عنوان خاتم انبیا کاملترین و آخرین دین را برای بشر به ارمغان آوردند؛ خداوند به واسطه ایشان راه را به انسان ها نشان داد تا در برابر وسوسه های ابلیس و نفس عماره مغلوب نشوند.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه در مساله امامت و نبوت انسان حق هیچ اعتراضی را ندارد، عنوان کرد: خداوند مالک عالم هستی است و کسی در عرض پروردگار قرار ندارد که بتواند از خداوند طلبکار باشد؛ حق تصرف تنها از آن مالک است و مملوک فقط باید تابع باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: ابلیس به خاطر اعتراضی که به محضر خداوند داشت از درگاه الهی رانده شد و این نهایت شقاوت و بدبختی ابلیس بود که به خاطر تکبر ورزیدن به آن مبتلا شد.

وی با اشاره به اینکه ابلیس نخستین بنا کننده ولایت ستیزی بود، گفت: دنیای امروز نیز به شیطنت ابلیسان مبتلا شده است.

آیت الله صدیقی یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر هستند./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات