۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۱۹۰۲۹
حجت الاسلام روحانی‌نژاد:

نیازهای حوزه علمیه باید از طریق موقوفات برطرف شود

نیازهای حوزه علمیه باید از طریق موقوفات برطرف شود
معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: پشتیبانی از حوزه های علمیه از سیاست های جدی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام روحانی‌نژاد، معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با بیان اینکه اصفهان شهری است عالم پرور و بزرگان و علمای بسیاری در حوزه های علمیه اصفهان نظیر حضرت آیت الله مظاهری و آیت الله طباطبایی نژاد حضور دارند، گفت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) ۴ چیز را موجب شفاعت معرفی می‌کنند، نخست یار و یاور اهل بیت(ع) بودن، دوم برآورده کردن حوائج اهل بیت(ع) است که مصداق بارز آن توجه به حقوق ایشان و معارف ایشان است، سوم اینکه کسی واقعا با دل و زبان به اهل بیت(ع) علاقمند باشد و چهارم اینکه افراد با تمام توان از حقوق و حریم اهل بیت(ع) دفاع کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوره جدید سازمان اوقاف و امور خیریه سیاست‌هایی اتخاذ شده که بنا داریم در کشور اعمال و اجرایی شود، اظهار کرد: باید موقوفات در زندگی فردی و اجتماعی افراد اثرگذار باشد و مردم آثار آن را در زندگی احساس کنند. زمینه سازی آزادی زندانیان غیرعمد یکی از این فعالیت‌ها است.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد، توجه به نیات واقفین خیراندیش را یکی از سیاست‌های جدی و مهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد و افزود: نیات واقفین در حال بازخوانی است که کاملا به نیات ایشان توجه شود، ایجاد فرهنگ‌سازی در حوزه وقف یکی از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه دد: پشتیبانی از حوزه‌های علمیه از سیاست‌های جدی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، نیازهای حوزه‌های علمیه باید از طریق موقوفات برطرف شود و اگر هدف‌گذاری و هدفمندی موقوفات به درستی انجام شود می‌تواند پاسخگوی نیازهای حوزه‌های علمیه باشد.

وی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و بسترسازی در حوزه اشتغال را از سیاست‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برشمرد و تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌ها در عرصه‌های مختلف نظیر کشاورزی امری است که در حال اجرا است تا از این طریق نیات واقفین بهتر و بیشتر از گذشته اجرایی شود.

معاون امور استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به اتمام دوران پنج ساله مدیریت حجت الاسلام صادقی مدیرکل پیشین اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، عنوان کرد: بنای ما این است که مدیران اوقاف در استانها یک دوره در هر استان حضور داشته باشند و پس از آن به دیگر استانها منتقل شوند.

وی افزود: حجت الاسلام صادقی نیز به همین دلیل پس از ۶ سال خدمات شایسته و گسترده در مدیریت اوقاف استان‌ اصفهان قرار بر این شد در دیگر عرصه‌های سازمان اوقاف مورد استفاده قرار بگیرند و از توانمندی‌های ایشان به خوبی استفاده خواهیم برد. حجت الاسلام بَلَک که از اساتید حوزه علمیه و خانواده معظم شهدا هستند، پس از بررسی‌های بسیار با توجه به توانمندی‌های که دارد به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزیده شد و امیدواریم خدمات شایان ذکر و ارزنده و سازنده‌ای در استان اصفهان از ایشان به جا بماند./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات