۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۱۹۰۷۳
امام جمعه اهواز:

روحانی بی دغدغه، قادر به اثرگذاری در جامعه و حل مشکلات مردم نیست

روحانی بی دغدغه، قادر به اثرگذاری در جامعه و حل مشکلات مردم نیست
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که روحانیت باید دغدغه مردم را داشته باشد، گفت: روحانیتی که دغدغه مردم را ندارد قادر به اثرگذاری در جامعه نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، پیش از ظهر امروز، در نشست صمیمانه با معاونان مرکز مدیریت و مدیران مدارس علمیه استان، با اشاره بر ضرورت توجه حوزه‌ها به مباحث قرآنی اظهار داشت: مباحث قرآنی حلقه مفقوده است، مدیران مدارس به مطالب قرآنی جدا از دروس فقه، اصول و منطق توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چرا که برگزاری مباحث قرآنی در دستان شان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مسائل اجتماعی و عمرانی و مطالبات مردمی عنوان داشت: تاکنون وقت رسیدگی به مطالبات و مسائل کلان استان را پیدا نکردیم و بیشتر پیگیر مراجعات مردمی و خواسته هایشان بودیم هر چند که در بحث حل معضل آب و فاضلاب گام‌هایی برداشتیم.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه پیگیری لازمه مدیریت است، خاطرنشان کرد: پیگیری مباحث و مسائل حوزه‌ها را وظیفه می‌دانم، در بازدید از شهرستان‌ها افزون بر دیدار با ائمه جمعه، در ابتدای سال تحصیلی از حوزه‌ها نیز بازدید خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: حوزه‌های علمیه و طلاب در بحث سیل خوش درخشیدند و با حضورشان همه تبلیغات سوء دشمن را از بین بردند و از نزدیک مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را دیده و با حضورشان، دیدگاه‌ها را تغییر دادند.

وی افزود: امروزه برپایی منبر جوابگو نیست باید همچون ائمه اطهار و مراجع تقلید در میان مردم حضور پیدا کرد و اگر خشم وهابیت و یمانی‌ها را مشاهده می‌کنیم گویای موفق عمل کردن روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه نماز بدون ولایت به درد نمی‌خورد، گفت: شیطان علی رغم عبادت ۶ هزار ساله در نتیجه عدم اطاعت از ولایت، مطرود شد و چه بسیار صحابه‌ای که در جنگ‌های صدر اسلام حضور داشته، سختی‌ها و محاصره‌ها را به جان خریدند، اما در امتحان ولایت رد شدند.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: قطعا در مباحث حوزوی ورود خواهیم داشت منتهی نیازمند وقت هستیم؛ از سوی دیگر دشمن قادر به دیدن روحانیت در کنار هم نیست و در این باره مدیران مدارس در صف بندی اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی نقش به سزایی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود علت وقوع حادثه کربلا را منفعت گرایی برخی افراد برشمرد و گفت: رهبر انقلاب تأکید بسیاری بر اجتناب از روحیه اشرافی گری و حقوق‌های نجومی در حوزه مدیریتی دارند.
 
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که روحانیت باید دغدغه مردم را داشته باشد، گفت: روحانیتی که دغدغه مردم را ندارد قادر به اثرگذاری در جامعه نیست.

امام جمعه اهواز در پایان گفت: حوزه‌های علمیه اساتیدی را جذب کنند که درسخوان بوده، بر متون درسی احاطه داشته و تهذیب نفس داشته باشند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات