۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۶۱۹۰۹۱

یازدهمین نشست هم اندیشی ارتقا و تکمیل سند الگوی پیشرفت برگزار شد

یازدهمین نشست هم اندیشی ارتقا و تکمیل سند الگوی پیشرفت برگزار شد
یازدهمین نشست هم اندیشی ارتقا و تکمیل سند الگوی پیشرفت با موضوع «بررسی تدابیر سیاسی اجتماعی سند الگو» با حضور حجت الاسلام والمسلمین لک زائی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یازدهمین نشست هم اندیشی ارتقا و تکمیل سند الگوی پیشرفت با موضوع «بررسی تدابیر سیاسی اجتماعی سند الگو» دوازدهم شهریور به همت ستاد حوزوی ارتقا و تکمیل سند الگوی پیشرفت با همکاری اندیشکدده سیاست مرکز الگی اسلامی ایرانی پیشرفت در مرکز مدیریت حوزه های علمیه واقع در جمکران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زائی و علیرضا صدر در این جلسه حضور داشتند.

حجج اسلام محمدجواد نوروزی و سیدمهدی موسوی و آقایان محمدمهدی شاه آبادی و محمدرضا قائمی نیک از پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی نیز در این جلسه حضور داشته و به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون ارتقا و تکمیل سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداختند.

برای تکمیل سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت درصدد ایجاد هم افزایی میان مؤسسات علمی فعال هستیم

حجت الاسلام علی محمدی که دبیری علمی این جلسه را بر عهده داشت در ابتدای این جلسه خاطرنشان کرد: ما باید برای آن که چالش های گذشته را جبران کرده و با قدرت بیشتری رو به جلو حرکت کنیم، باید نسبت به چالش های موجود آگاهی کامل پیدا کرده و در راستای حل آن تلاش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مرکز علوم نوین اسلامی برای تکمیل سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت درصدد ایجاد هم افزایی میان مؤسسات علمی فعال است، عنوان کرد: ما با برگزاری جلسات هم اندیشی از اساتید و پژوهشگران دعوت به عمل می آوریم تا با استفاده از ظرفیت علمی آنها به راهکارهای تکمیل سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دست پیدا کنیم.

حوزه باید با تولید علوم راهبردی معمارانی برای هدایت جامعه تربیت کن

همچنین علیرضا صدرا رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه با تولید علوم کاربردی کارشناس تربیت می کند، گفت: حوزه باید با تولید علوم راهبردی معمارانی برای هدایت جامعه تربیت کند.

وی ادامه داد: ما باید به سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دیدگاه معمارانه داشته باشیم، زیرا این سند در حقیقت باید جامعه را هدایت کند.

صدرا با اشاره به ضرورت فعالیت اساتید فعال حوزوی در عرصه تکمیل کردن سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود: ما باید نسبت به این سند دیدگاه نظام مند و صحیح داشته باشیم، زیرا در غیر این صورت نخواهیم توانست گامی در راستای آن برداریم.

رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه نقطه قوت انقلاب اسلامی در هم آمیختن دین و دنیا و مادیت و معنویت بوده است، ابراز کرد: ما هم اکنون در مرحله تبیین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هستیم، از این رو باید آن را به خوبی تبیین کنیم تا بتوانیم آن را به درستی به اجرا در آوریم.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی به خوبی تئوریزه شود، بدون شک با تبیین آن می توان آن را به یک تمدن بزرگ و جهانی تبدیل کرد، گفت: انقلاب اسلامی در دورانی پا در میان نهاد که دو بلوک شرق و غرب جهان را میان خود تقسیم کرده بودند، اما انقلاب این دو قطبی را به هم زد و راه سومی که میان دین و دنیا پیوند ایجاد می کرد را پیش روی بشریت قرار داد.

حوزه باید حرف خود را در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نهادینه کند

حجت الاسلام والمسلمین لک زائی نیز در این نشست با بیان اینکه حوزه باید حرف خود را در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نهادینه کند، عنوان کرد: این سند در سال 1400 ابلاغ خواهد شد، بنابراین حوزه بعد از ابلاغ دیگر فرصتی برای اظهار نظر ندارد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: ما باید ابتدا باید طرح و الگویی از جامعه اسلامی مطلوب ارائه دهیم و سپس مسائل خود را با آن تطبیق کنیم؛ از مسأله پردازی باید پرهیز کنیم، زیرا در صورت روشن ساختن مطلوب آرمانی می توانیم مسائل را بر آن مطابقت دهیم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب وظیفه اصلاح، تکمیل، ترمیم و ارتقای سند الگوی پیشرفت را بر عهده همه نخبگان و جوانان قرار داده اند، از این رو باید با ارائه انتقادات و طرح های جایگزین این وظیفه را انجام دهیم./پ202/س

حسین ثالث موید
ارسال نظرات