۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۱۹۱۰۷
آیت الله میرباقری:

خروج از ولایت زمینه ساز شکستن مرزهای الهی است

خروج از ولایت زمینه ساز شکستن مرزهای الهی است
آیت الله میرباقری با بیان اینکه با خروج از ولایت، سایر مرزهای الهی نیز شکسته می شود، گفت: هدف منافقین زمان پیامبر(ص) عدم انتقال خلافت به اهل بیت(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مهدی میرباقری در مراسم عزاداری شب چهارم محرم هیئات ثارالله قم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، با بیان اینکه محادین و تغییر دهندگان قوانین و حدود الهی از طریق نجوا مرز های جدیدی را از سوی خودشان تعیین می کنند، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم و رسول او از نجوا کردن منع کرده اند اما با وجود این منع اهل نجوا مردم را بر علیه پیامبر(ص) می شورانند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیامبر(ص) بر اساس ولایتی که دارند تکالیفی را وضع می نمایند، عنوان کرد: مفاد نجوای محادین عدوان، اثم و معصیت علیه پیامبر(ص) است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه طراحی اهل نجوا تنها برای بهم زدن حدود اجتماعی نیست، اظهار داشت: اهل نجوا میخواهند انسان را در خلوت های خودش نیز دچار معصیت کنند.

وی ابراز کرد: خلاصه اعمال اهل نجوا این است که در محضر حضرت رسول(ص) به ایشان تحیت می گویند اما در پشت سر مردم را علیه او می شورانند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در ادبیات قرآن کریم ابرار در زندگی دنیایی نیز در بهشت و فجار در همین دنیا گرفتار جهنم هستند البته یک ملاقات خاصی پس از قیامت با بهشت و جهنم خواهند داشت.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی هدف از نجوای محادین را ایجاد جنگ روانی علیه مومنین دانست و افزود: قرآن کریم از مومنین می خواهد که وارد این نجوا نشوند.

وی با اشاره به اینکه در محیط نجوا مومنین باید به خدا توکل کنند، بیان کرد: نجوای منافقین هیچ ضرری به مومنین وارد نمی سازد مگر اینکه خداوند متعال اجازه دهد.

آیت الله میر باقری با بیان اینکه محادین جمعی از منافقین داخل دنیای اسلام هستند که با کفار در ارتباط اند، اظهار کرد: طراحی محادین این است که مومنین را وارد نجوایشان کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با خروج ولایت از مسیر خود سایر حدود نیز از مسیر خارج می شوند، گفت: هدف نجوا کنندگان در زمان پیامبر(ص) این بود که خلافت به اهل بیت(ع) منتقل نشود.

آیت الله میرباقری عنوان کرد: تا زمانی که مومنین در جبهه رسول خدا(ص) باشند ضرری به آنها نمی رسد البته سختی و اذیت وجود دارد که به منزله عمل صالح خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عده ای در صدر اسلام با مطرح کردن بحث هایی انحرافی مانند مخلوق بودن یا نبودن قرآن کریم به دنبال وارد کردن مومنین در بحث های انحرافی بودند، گفت: در دوران اصلاحات نیز حلقه ای وجود داشت بحث هایی مانند دین حداقلی یا حداکثری را طراحی و در جامعه مطرح می کردند تا به بهانه مدرنیسم باعث استحاله انقلاب اسلامی در تمدن غرب شوند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: کتاب هایی که در حوزه علوم سیاسی نوشته شده نجواهایی است که در دوران رنسانس اتفاق افتاده تا دورانی ساخته شود که دوران بی خدایی است.

گفتنی است مراسم عزاداری دهه اول محرم هیات ثارالله قم هر شب از ساعت 21 در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه و با سخنرانی آیت الله میرباقری برگزار می شود./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات