۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۱۹۱۱۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

جهل و نادانی عامل اصلی بسیاری از گناهان است

جهل و نادانی عامل اصلی بسیاری از گناهان است
حجت الاسلام حسینی جهل و نادانی را عامل اصلی بسیاری از گناهان دانست و گفت: حیات طیبه در گرو علم و آگاهی است و انسان جاهل نمی‌تواند حیات طیبه داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی سه شنبه شب در حسینیه شهدای حضرت ابوالفضل (ع) فین بزرگ کاشان گفت: انسان چهار نوع حیات دارد که یک نوع آن حیات طیبه است.

وی با بیان اینکه برخی در تاریکی و ظلمت زندگی می‌کنند، افزود: زندگی منهای نماز یاد خدا و اطاعت از خدا زندگی تاریکی است و این در حالی است که برخی به ظاهر زندگی خوبی دارند و تنها وانمود می‌کنند زندگی خوبی دارند.

حجت الاسلام حسینی گفت: کسی که به گناه و معصیت آلوده شده است عذاب وجدان دارد چرا که از حیات طیبه دور شده است در حالیکه برای رسیدن به حیات طیبه و معنویت و عالم شدن در گرو دور شدن از جهل و نادانی است.

به گفته وی حیات طیبه در سایه علم و آگاهی است و انسان جاهل نمی‌تواند حیات طیبه داشته باشد از این رو انسان عالم کسی است که بداند برای چه کاری آفریده شده و برای زندگی خود هدف داشته باشد تا به حیات طیبه برسد.

وی جهل و نادانی را عامل اصلی بسیاری از گناهان دانست و عنوان کرد: امروز ازدواج‌های خیابانی به گونه‌ای است که بعد از یک هفته منجر به طلاق و جدایی می‌شود.

به گفته وی مدیر یکی از تالار‌های عروسی اعلام کرده است ۸۰ درصد از مزدوجینی که در این تالار جشن ازدواج گرفتند بعد از مدت کوتاهی جشن طلاق برگزار کرده و یکدیگر جدا شده اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان رواج جشن‌های طلاق را خطر بزرگی برای جامعه و خانواده‌ها دانست و افزود: رواج برگزاری جشن‌های طلاق نشانه جهالت مدرن در جامعه است.

وی کودکان قربانی طلاق را چالش امروز جامعه دانست و افزود: دستاورد طلاق در جامعه امروز کودکان بی پناه و سرگردانی است که قربانی طلاق شده و گرفتار معضلات و آسیب‌های متعدد اجتماعی هستند./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات