۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۱۹۱۱۵
حجت الاسلام قربانی:

مستند و قابل فهم بودن دو ویژگی مهم یک منبر خوب در ماه محرم است

مستند و قابل فهم بودن دو ویژگی مهم یک منبر خوب در ماه محرم است
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران، مستند و قابل فهم بودن را دو ویژگی مهم یک منبر خوب در ماه محرم عنوان کرد.
حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به فرصت‌های تبلیغی مناسب در ماه محرم اشاره کرد و گفت: فرصت دو ماهه محرم و صفر یک ظرفیت ارزشمند تبلیغی برای روحانیان جهت بازگو کردن معارف ناب و اثرگذار دینی برای مردم به ویژه نسل جوان است.
 
وی با بیان این که مبلغان دینی در ماه محرم باید تلاش کنند تا منبر‌ها و خطابه‌های آن‌ها پرمحتوا و اثربخش باشد، افزود: به جای زیاده گویی در منابر باید به خلاصه گویی و اثربخشی کلام توجه شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مخاطب امروز ما منبر‌های طولانی را نمی‌پسندد و همین امر موجب فاصله گرفتن مخاطب از منبر و خطابه می‌شود، خاطرنشان کرد: برای جذاب‌تر کردن منبر‌ها باید از سایر مفاهیم و ادبیات خطابه بهره گرفته تا موجب جذب مخاطب شود.
 
معاون فرهنگی اوقاف وامور خیریه مازندران با تأکید براین که خطابه مبلغ در منابر باید موجب تسخیر قلوب مخاطب شود، تصریح کرد: مبلغ باید به گونه به تحلیل و تبیین اهداف نهضت عاشورا بپردازد که مخاطب با رقبت و علاقه به سخنان خطیب گوش فرا دهد.
 
حجت الاسلام قربانی، بهره گیری از آیات و روایات دینی در منبر‌ها را امری ضروری و عامل پرمحتوا شدن خطبه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: باید در بیان مطالب تعادل حفظ شود تا به آموخته‌های علمی مخاطب در منبر چیزی اضافه شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، مستند بودن مطالب بیان شدن در منبر‌ها را امری مهم و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: یک مبلغ دین نباید هر مطلب بی سند و محتوایی را در منبر‌های خود بیان کند، چون موجب ایجاد شبهه در جامعه خواهد شد.
 
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که استناد کردن مطالب به آیات، روایات و کلام بزرگان دینی موجب پر محتوا شدن منبر یک مبلغ خواهد شد، بیان داشت: همچنین مبلغان دینی باید مطالب قابل ارائه را به گونه‌ای بیان کنند که برای مخاطب قابل فهم باشد.
 
حجت الاسلام قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بیان مسائل روز در منبر‌های ماه محرم از سوی مبلغان دینی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: امام حسین (ع) برای دفاع و احیاء از دین و احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و امروز وظیفه همه ما است که با شناخت کامل از شرایط روز و دشمنان خود گام برداریم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات