۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۱۹۱۱۷
رییس دانشگاه امام صادق:

سامریان فتنه گر هدفی جز ایجاد انحراف و گسست اجتماعی ندارند

سامریان فتنه گر هدفی جز ایجاد انحراف و گسست اجتماعی ندارند
حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه سامریان فتنه گر هدفی جز ایجاد انحراف و گسست اجتماعی ندارند، گفت: شهادت امام حسین(ع) نتیجه مهجوریت قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعدی رییس دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در مسجد جامع ارگ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم اشاره به داستان حضرت موسی(ع) می کند و می فرماید: زمانی که ده روز بیشتر موسی را نزد خود نگاه داشتیم قوم ایشان از دین الهی منحرف شدند.

وی افزود: قوم حضرت موسی(ع) قومی عهد شکن بودند آنان تا هنگام بازگشت پیامبرشان از کوه طور دست از دینداری  برداشتند و گرفتار فتنه سامری شدند.

حجت الاسلام سعدی با اشاره به اینکه انسان ها باید در مواجهه با فتنه ها بصیرت و هوشیاری داشته باشند، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) در قیامت می فرمایند: من زمانی که از میان امت رفتم قرآن مهجور شد؛ شهادت امام حسین(ع) نتیجه مهجوریت قرآن کریم است.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) بیان داشت: کیفری که خداوند برای سامری قرار داد این بود که به حضرت موسی(ع) دستور داد او را از جامعه اخراج کند تا دیگر با مردم ارتباط نداشته باشد زیرا فتنه گران هدفی جز ایجاد انحراف و گسست اجتماعی ندارند.

وی با بیان اینکه دنیا پرستان امام حسین(ع) را به شهادت رساندند، گفت: ابوموسی اشعری و عمر عاص، سامری امت پیامبر(ص) هستند؛ در هر دوره ای سامری وجود دارد از این رو جامعه اسلامی باید با بصیرت مراقب این سامری ها باشد و بداند که هر تریبونی غیر از تریبون هارون می تواند تریبون سامری باشد.

حجت الاسلام سعدی ادامه داد: بعد از رحلت رسول خدا(ص) به جای اینکه امت اسلامی گوش به فرمان امام علی(ع) باشند نگاهشان به سوی عمرعاص ها منحرف شد و با ولی و وصی پیامبراکرم(ص) زاویه پیدا کردند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) در پایان خاطرنشان کرد: سامری اگر در بین امت و امام قرار بگیرد باعث قطع رابطه امت و امام می شود؛ طلای گوساله سامری سبب شد در کربلا شمشمیرها به ضرر اسلام غلاف شود و امام حسین(ع) غریبانه به شهادت برسند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات