۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۱۹۱۲۲

تصویب جزئیات سند اجرایی حجاب و عفاف

تصویب جزئیات سند اجرایی حجاب و عفاف
جزئیات سند اجرایی حجاب و عفاف به‌عنوان متمم مصوبات قبلی در جلسه دیروز شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اعضای این شورا در جلسه عصر دیروز خود که به‌ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی تشکیل شد، جزئیات سند اجرایی حجاب و عفاف را به‌عنوان متمم مصوبات قبلی در 6 ماده شامل اهداف، تصریح بر اصالت مصوبات قبلی، راهبردها، ناظر بر وظایف دستگاه‌ها، ناظر بر وظایف عمومی دستگاه‌ها و ماده مربوط بر نظارت، ارزیابی و پایش مقررات حجاب و عفاف تصویب کردند. کلیات این سند در جلسه قبلی شورا تصویب شده بود. اعضای شورای انقلاب فرهنگی همچنین در این جلسه انتخاب هشت تن از رؤسای جدید دانشگاه‌های کشور را تصویب کردند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبات این جلسه اظهار کرد: متمم ضوابط و مقررات مربوط به عفاف و حجاب که ناظر بر وظایف حاکمیتی کشور بود، در این جلسه بحث و تبادل‌نظر شد.

دکتر سعیدرضا عاملی با تأکید بر اینکه درباره این متمم با حفظ تمام مصوبات قبلی بحث شد، گفت: ۶ ماده شامل اهداف، تصریح بر اصالت مصوبات قبلی، راهبردها، وظایف عمومی دستگاه‌ها، وظایف اختصاصی دستگاه‌ها و نظام ناظر بر پایش و ارزیابی مقررات عفاف و حجاب در این جلسه تصویب شد. وی گفت: تأمین کرامت انسانی، توجه به احترام مردم، استفاده و بهره‌گیری از امکانات کشور برای صیانت از ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی ایران از نکته‌های تأکیدشده اعضای جلسه درباره موضوع بود.

وی درادامه با بیان به اینکه این مصوبه با هدف صیانت از حریم خانواده و زنان و دختران کشور تصویب شده است، گفت: اقناع مخاطبان، توجه به فراهم‌آوردن محیط امن برای بانوان و توجه به جنبه‌های گوناگون فرهنگ اسلامی درزمینه عفاف و حجاب از دیگر اهداف این مصوبه است.

جزئیات اجرای پویش بزرگ «نذر محرم»

یکی از فعالان حوزه اجتماعی با اشاره به ایجاد پویش بزرگ «نذر محرم» در ماه‌های محرم و صفر، گفت: هدف این پویش معرفی نذرهای جدید فرهنگی، اجتماعی و صنفی به جامعه است. آقای یاسر مرادی در تشریح دلایل پیگیری و ترویج ایجاد پویش بزرگ «نذر محرم» در ایام ماه محرم و صفر گفت: به‌نظر می‌رسد در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها نیازمند ساده‌سازی مفهوم نذر در عین ارج‌نهادن به جایگاه معنوی آن هستیم.

مرادی با اشاره به تلاش‌های سال‌های گذشته برای معرفی و تشریح انواع نذرهای فرهنگی، اجتماعی و صنفی، اضافه کرد: در تلاشیم ضمن ارج‌نهادن به مقوله نذرهای جدید در چارچوب شرع، مردم این سنت زیبا را مختص قشر توانمند جامعه ندانند؛ بنابراین، پویش نذر محرم را با «#نذر_محرم» آغاز کرده‌ایم.

وی ضمن دعوت از چهره‌های اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای برای پیوستن به این کمپین و به‌اشتراک‌گذاری تصاویر و پیشنهادهای خود در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گفت: مواردی چون جمع‌آوری و انتشار عکس‌ها و اقدامات اجتماعی افراد در فضای مجازی در راستای کمپین نذر محرم و... ازجمله مهم‌ترین اقدامات رسانه‌ای این پویش در هفته‌های آتی است.

فراخوان هفت‌میلیون نفر فاقد بیمه به دفاتر پیشخوان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره مهلت تعیین‌شده برای مراجعه افراد فاقد پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان و نحوه عملکرد آیین‌نامه ارزیابی وسع برای پوشش بیمه‌ای افراد توضیح داد. آقای طاهر موهبتی با اشاره به آیین‌نامه بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع در هیأت‌وزیران، گفت: طبق بند «الف» ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه، مقرر شده است آحاد جامعه ایرانیان به‌طوراجباری زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند. باید تمام کسانی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، اعم از افراد نیازمند، روستاها، شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و... برای بیمه‌شدن خود اقدام کنند.

وی با تأکید بر لزوم ارائه خدمات به‌شکل برخط ادامه داد: پس از ابلاغ آیین‌نامه، سازمان بیمه سلامت در مدت ۴۵ روز تا دو ماه مهلت دارد فرایندهای لازم برای اجرای این آیین‌نامه را انجام دهد و پس از این مدت، مهلت مقرر ۶ ماه منظور می‌شود. وی افزود: دهک‌های درآمدی یک، دو، سه یا به‌عبارتی افرادی که تا ۴۰درصد حداقل حقوق مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دریافت می‌کنند، باید ارزیابی وسع شوند تا برای استحقاق دریافت بیمه سلامت رایگان ارزیابی شوند./1360//101/خ

منبع: صبح نو
ارسال نظرات