۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۱۹۱۲۳

کارمندان «بیکار» در برخی دستگاه‌ها 9 میلیون تومان حقوق می‌گیرند

کارمندان «بیکار» در برخی دستگاه‌ها 9 میلیون تومان حقوق می‌گیرند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:برخی افراد در دستگاه‌های اجرایی بدون داشتن هیچ‌گونه پست ماهانه 9 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌: با بیان اینکه در برخی سازمان‌ها تعدادی کارمند وجود دارد که بدون انجام کوچک‌ترین فعالیت حقوق دریافت می‌کنند، گفت: در یکی از دستگاه‌ها نیز افرادی مشاهده شده‌اند که هیچ‌گونه وظیفه‌ای ندارند اما ماهانه 8 تا 9 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند،حتی دیده شده این افراد در ساعات پایانی کار نیز در دستگاه حضور دارند تا از مزایای اضافه‌کاری استفاده کنند.

به‌گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، این چالش مربوط به استخدام بدون ضابطه نیروها در ادارات دولتی بوده و در برخی سازمان‌ها افرادی به‌کارگیری شده‌اند که واقعاً نیازی به حضور آنها نبوده است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: سالانه چند ده هزار میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق و مزایای کارمندان دولت می‌شود اما مردم از کیفیت خدمات بسیاری از دستگاه‌ها راضی نیستند. متأسفانه پرداخت حقوق به کارمندان بیکار نیز به چالش‌های نظام اداری کشور اضافه شده و باید برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: این افراد بدون کار، بر اساس ضوابط استخدامی حاضر نیستند در نقاط دیگر کشور به‌ کار گرفته شوند و بر همین اساس دیده می‌شود تعداد قابل توجهی معلم در تهران حضور دارند بدون آنکه از آنها استفاده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به این موضوع که ظاهراً دیوان محاسبات درخصوص پرداخت حقوق به این کارمندان بیکار در یکی از سازمان‌های زیرمجموعه‌‌ وزارت اقتصاد ورود کرده است، گفت: دستگاههای نظارتی با سازمان‌هایی که حقوق بدون ضابطه به «کارمندان بیکار» می‌دهند برخورد کنند./1360//101/خ

منبع: کیهان
ارسال نظرات