۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۱۹۱۵۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تمسک به ائمه اطهار تنها راه نجات از وضعیت دشوار فعلی است

تمسک به ائمه اطهار تنها راه نجات از وضعیت دشوار فعلی است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: آنچه مهم است این است که تمسک واقعی به اهل‌بیت داشته باشیم؛ زیرا تنها راه نجات از شرایط فعلی تمسک به ائمه اطهار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان مبلغ، با اشاره به جایگاه محرم و صفر، اظهار کرد: این دو ماه فرصتی است تا محبت و مودت خود را به اهل بیت (ع) نشان دهیم.

وی افزود: همه اهل‌بیت را قبول داریم و به این بزرگواران ارادت داریم اما آنچه امروز مهم‌تر است این است که تمسک واقعی به اهل‌بیت داشته باشیم؛ زیرا تنها راه نجات از شرایط فعلی تمسک به ائمه اطهار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در شرایطی که ایران اسلامی به پای ارزش‌های خود ایستاده و به دلیل آن تحریم شده است، تنها راه برون‌رفت از این مسائل تمسک به اهل‌بیت است.

وی در ادامه با اشاره به رسالت روحانیت در تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، با تأکید بر اینکه باید سخنان امیدوارکننده به نسل جدید بگویید، ادامه داد: رهبری فرمودند جوانان فعلی از جوانان ابتدای انقلاب اگر بهتر نباشند کمتر نیستند؛ زیرا امروز جوانان ما اهل تحلیل و بصیرت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: امروز 40 سال از انقلاب گذشته و ملت ما بر اساس عقلانیت و آگاهی، از نظام اسلامی دفاع می‌کنند و این فرصت طلایی برای تبلیغ دین به‌ویژه در عمل و علی‌الخصوص در بین نسل جوان و نوجوان است.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان در معرض طعمه و تیررس شیطان هستند، افزود: اکنون مشاهده می‌کنیم که فضای مجازی جنگ تمام‌عیار علیه جوانان و نوجوانان و ارزش‌های دینی است و ما رسالت داریم این‌ها را از فضای آلوده بیرون آورده و با سبک زندگی اسلامی آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نواقص مربوط به امور بانکی در کشور، اظهار کرد: قرآن کریم در آیات متعددی راه‌کارهایی به‌منظور پیاده‌سازی نظام بانکداری اسلامی ارائه داده است اما متأسفانه بانک‌های کشور این راه‌کارها را به‌درستی پیاده‌سازی و به‌کارگیری نکرده‌اند و این مسئله سبب بروز مشکلات متعددی در میان مردم و مشتریان بانک‌ها شده است.

وی افزود: باید تلاش شود تا نظام بانکداری کشور کاملاً بر اساس تعالیم قرآنی و اصول نظام بانکداری اسلامی بنا شود زیرا با برپایی نظام بانکداری اسلامی دیگر مردم زیر فشار تسهیلات بانکی کمر خم نمی‌کنند و وضعیت معیشتی مردم بهبود می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با وجود اینکه بارها در مجلس شورای اسلامی قوانین متعددی در خصوص بانکداری بدون ربا تصویب شده است اما همچنان به‌صورت کامل و بی‌نقص این قوانین در بانک‌های کشور پیاده‌سازی نشده است./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
هادی رحیمی
ارسال نظرات