۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۶۱۹۱۶۱
رییس بنیاد نهج البلاغه مطرح کرد؛

ضرورت ثبت روز ششم محرم به نام سید رضی

ضرورت ثبت روز ششم محرم به نام سید رضی
آیت الله دین پرور با اشاره به جایگاه والای علامه شریف رضی، روز ششم ماه محرم، سالروز وفات ایشان را برای ثبت در تقویم رسمی به نام علامه شریف رضی پیشنهاد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید جمال‌الدین دین پرور رییس بنیاد نهج البلاغه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع بزرگداشت مقام فقیه وارسته و محدث والامقام علامه شریف رضی با اشاره به جایگاه کتاب نهج البلاغه و علامه شریف رضی، ثبت یک روز در تقویم رسمی به نام علامه شریف رضی ضروری دانست و تصریح کرد: روز ششم محرم الحرام که سالروز وفات علامه رضی است روز مناسبی برای ثبت در تقویم رسمی است.

آیت الله دین پرور با بیان اینکه نهج البلاغه کتابی ابدی و بین المللی است، گفت: علامه شریف رضی یک شخصیت مهم در جهان اسلام است اما آنچنان که باید و شاید در بین مردم شناخته نشده است.

رییس بنیاد نهج البلاغه با اشاره به اینکه شریف رضی یک فقیه صاحب نظر و مفسر بزرگ قرآن کریم بوده است، عنوان کرد: علی رغم اینکه قدرت های اسکتباری از مطرح شدن معارف اسلامی ممانعت می کنند، کتاب شریف نهج البلاغه در سازمان های بین المللی راه پیدا کرده است.

وی نقش علامه رضی را در تدوین و گردآوری نهج البلاغه بی بدیل دانست و افزود: راز ماندگاری و جاودانگی نهج البلاغه این است که یک محدث و مفسر بزرگ به نام علامه شریف رضی کلمات امیرالمومنین علی(ع) را به درستی و با توجه به ابعاد مختلف آن گلچین کرده است.

آیت الله دین پرور از راه اندازی مرکز تخصصی نهج البلاغه با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه قم خبر داد و اظهار داشت: تا کنون تعدادی از طلاب با تحصیل در این مرکز موفق به اخذ مدرک سطح سه حوزه علمیه شده اند.

رییس بنیاد نهج البلاغه به ضرورت تنظیم یک نسخه واحد از کتاب شریف نهج البلاغه اشاره کرد و ابراز داشت: بنیاد بین المللی نهج البلاغه برگزیده موضوعی نهج البلاغه را در 9 فصل و به 6 زبان زنده دنیا ترجمه کرده است.

گفتنی است، در پایان این نشست از دو کتاب زندگی نامه سید شریف رضی و مناصب علامه شریف رضی، نمادی از ولایت فقیه رونمایی شد./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 10
ارسال نظرات