۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۶۱۹۱۶۴

واکنش «سعد الحریری» به صحبت‌های اخیر «نصرالله»

واکنش «سعد الحریری» به صحبت‌های اخیر «نصرالله»
نخست‌وزیر لبنان تأکید کرد: کسی که قطعنامه 1701 را نقض کرده رژیم صهیونیستی است اما به نظر وی خطوط قرمز همچنان موجود است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله طی سخنانی در اشاره به پاسخ حزب‌الله به تجاوز رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «حمله به مرزهای ۱۹۴۸ از خطوط قرمز دشمن بود که با عملیات دیروز حزب الله، بزرگترین خط قرمز اسرائیل در دهه‌های اخیر شکسته شد».

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان پاسخ مثبتی به سخنان نصرالله داد و به رژیم صهیونیستی حمله کرد. الجدید به نقل از الحریری نوشت: مشکل آن است که تمام منطقه بحران‌زده است؛ قطعنامه 1701 از بین نرفته، خطوط قرمز همچنان وجود دارد و مهم آن است که ادامه دهیم.

وی اضمن تأکید بر تلاش برای حفظ قطعنامه 1701 اعلام کرد: هر کسی که صحبت‌های بنیامین نتانیاهو را دنبال کند ، درمی‌یابد که او مدت‌هاست قطعنامه 1701 را نقض کرده است.

قطعنامه 1701 همان قطعنامه‌ای است که سازمان ملل در سال 2006 برای پایان دادن به جنگ 33 روزه صادر کرد.

تنش‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و لبنان زمانی تشدید شد که تل‌آویو در سوم شهریورماه دو پهپاد را به ضاحیه جنوبی بیروت فرستاد و همزمان با انجام حمله ای به سوریه دو عضو حزب‌الله را به شهادت رساند.

حزب‌الله که اعلام کرده بود پاسخ این اقدامات را می‌دهد در یازده شهریور به وعده خود عمل کرد و یک خودروی زرهی صهیونیستی را هدف قرار داد و فیلم آن را منتشر کرد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات